TERVA 24 Muonituskurssi 2

Kesto 3
Paikkakunta Oulunsalo
Ilmoittautumisaika 6.2.2024 10.00 - 15.5.2024 16.00

Kurssin tavoitteena on, että osallistujat osaavat kurssi jälkeen käyttää kenttäkeitintä turvallisesti, osaavat hoitaa muonituksen maastossa.
Kurssin jälkeen osallistuja muistaa maastomuonitukseen tarvittavat välineet, elintarvikehygienian ohjeet sekä ymmärtää, miten kenttäkeitintä käytetään muonituksen järjestämiseksi. Kurssilainen ymmärtää miten hänen tulee toimia osana muonitusryhmää erityisesti ruokahuollon poikkeusolojen järjestelyjen aikana.

Harjoitus on kohdennettu ilmavoimien reserviläisille, mutta on myös avoin kaikille kenttämuuonituksesta kiinnostuneille reserviläisille. Reserviläisiltä kurssi ei edellytä ennakko-osaamista tai aikaisempaa kokemusta kenttämuonituksesta. Eduksi katsotaan talousalan (ruoanvalmistus, elintarvikeala) koulutus. Kurssi hoitaa kenttämuonituksen maasto-olosuhteissa erilaisilla kenttäkeittimillä ja muonittaa Lapin koulutuspaikan TERVA24 -harjoituksen henkilöstön.

Kurssi on MPK:n järjestämä vapaaehtoinen koulutustapahtuma. Kurssi sisältää ruuat, varusteet, majoituksen ja vakuutuksen harjoituksen ajalta.
Kurssilaisia pyydetään käyttämään julkisia liikennevälineitä, koska pysäköintitilaa on rajatusti. Järjestämme pyydettäessä kuljetukset Oulun rautatie- ja linja-autoasemilta. Ole tässä tapauksessa yhteydessä koulutuspäällikkö Jaakko Tölliin.

Mikäli tulet omalla autolla, niin aseta navigaattoriin osoitteeksi Kylänpuolentie 524, 90460 Oulunsalo.

Perjantai 24.5.2024
12.00 ilmoittautuminen Oulunsalossa, harjoitusvalmistelut jatkuvat
- kurssin perustaminen, henkilökohtaisen ja joukkokohtaisen materiaalin vastaanotto
- kenttämuonituksen aloittaminen eri ohjelman mukaisesti
- kenttämuonitus käsittää ateriat perjantain 24.5.2024 päivällisestä 26.5.2024 lounaaseen
- harjoituksen kaluston huolto ja lastaaminen
- henkilökohtaisen varustuksen huolto, tarkastus ja palautukset sekä palaute
- Kotiuttaminen 26.5.2023 klo 18.00 mennessä sekä tarvittavat kuljetukset linja-auto ja rautatieasemalle

Mikäli tarvitset kyytiä julkisilta liikennevälineiltä, ole yhteydessä koulutuspäällikköön. Mikäli tulet omalla autolla, niin aseta navigaattoriin osoitteeksi, Kylänpuolentie 254, Oulunsalo. Pysäköintipaikalta on opastus ilmoittautumispisteelle.

Kurssi on maksuton osallistujalle sisältäen muonituksen, majoituksen, vakuutusturvan kurssipaikalla, koulutuksen ja suojavaatetuksen kurssin ajaksi.

Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, perittävä maksu on 30 euroa.
Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta, koulutuskalenteri.mpk.fi. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse tai puhelimitse suoraan kurssin koulutuspäällikölle.

Oulunsalon tukikohta
Kylänpuolentie 524