Suunnistuksen alkeiskurssi; sisältää kenttäkelpoisuussuunnituksen

Kesto 10 tuntia
Paikkakunta Pori
Ilmoittautumisaika 8.1.2024 13.59 - 13.5.2024 23.00

Kurssin tavoitteena on kehittää suunnistustaitoa siten, että kurssin jälkeen kurssilainen kykenee suorittamaan suunnistuksen kenttäkelpoisuuden osasuoritteen 7 km:n radalla.

Kurssi on tarkoitettu ensisijaisesti maakuntajoukkoihin sijoitetuille ja reserviläisille, mutta muutkin yli 18-vuotiaat voivat osallistua.

Tämä kurssi on osasuoritus reserviläisen kenttäkelpoisuustesteistä. Kenttäkelpoisuustestisuoritukseksi hyväksytään ainoastaan MPK:n kursseilla tehdyt suoritukset. Osasuoritukset, ovat jalka-, hiihto- ja polkupyörämarssit, suunnistus ja ammunta. Jalkamarssin minimimatka on 25 kilometriä, hiihtomarssin 50 kilometriä ja polkupyörämarssin 100 kilometriä. Suunnistuksen vaatimuksena on seitsemän (7) kilometrin suunnistusrata virallisella ajanotolla. Ampumasuoritukseksi hyväksytään ampumataitotesti rynnäkkökiväärillä, reserviläisaseella tai kiväärillä. Lisäksi hyväksytään ampumakilpailun virallinen tulos lajeissa, joissa järjestetään sotilaiden SM-kilpailuja. Kun olet suorittanut kaksi kolmesta osasuorituksesta, olet oikeutettu yhteen (1) rinnasteiseen KH-päivään vuodessa. Sitä varten sinun tulee ilmoittautua seuraavalle kurssille: Reserviläisten kenttäkelpoisuussuoritukset 2024 31.12.2024 klo 16.00 mennessä. MPK tarkastaa tietojen oikeellisuuden ja tiedot päivittyvät asevelvollisuusjärjestelmään seuraavan vuoden alussa.
Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla. MPK:n piirit viestivät osallistujille sähköpostilla, mm. kurssille hyväksymisestä ja mahdollisista muutoksista.

Kurssi koostuu kolmesta osasta seuraavasti:
osa 1. su 28.4 klo 15 - 18, 3 h teoria ja käytännön harjoitus Katinkurun majalla
osa 2 ma 27.5 suunnistus ma klo 17 Preiviikki, urheilukenttä Paarnoorintie 340/ VT 2 Pori
osa 3. ma 3.6 kenttäkelpoisuus 7 km klo 17 Ruosniemi, Laskettelukeskus Myyrynkuja 45/ PT2555 Pori

Kurssi on osallistujille maksuton.
Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, perittävä maksu on 30 euroa.
Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta, koulutuskalenteri.mpk.fi. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse lounais-suomi@mpk.fi.

Pori
Pinomäentie 224