SANTIS 24 Tukikohdan taistelijan erikoiskurssi 4 (Lapin osallistujat)

Ajankohta 23.8.2024 - 25.8.2024
Kesto kolme päivää
Paikkakunta Helsinki
Ilmoittautumisaika 9.1.2024 10.27 - 18.8.2024 23.00

Kurssin jälkeen koulutettavat osaavat:
-Partion ja ryhmän kokoonpanot ja suorituskykyvaatimukset
-Partion ja ryhmän liikkumisen erilaisissa olosuhteissa sekä tehtävät käyttämällä hyväksi maaston ja rakenteiden suojaa
-Toimia käskyjen mukaan rakennetulla alueella ja maastossa
-Perustaistelumenetelmät partion ja ryhmän jäsenenä
-Turvallisen aseenkäsittelyn ja henkilökohtaisen taisteluvarustuksen käytön
-Tunkeutumispisteen perusjärjestelyt
-Ryhmän toimintatekniikat rakennuksen sisällä
-Taisteluensiavun perusteet

Koulutusviikonloppu on kohdennettu Ilmavoimien suojaamisen joukkoihin koulutetulle ja sijoitetulle reserviläisille, jotka ovat saaneet ns. suosituskirjeen. Kurssille voi ilmoittautua muutkin ilmavoimien reserviläiset. Mikäli et ole saanut kutsukirjettä, syötä kysymyskenttään 0000. Valinnan osallistujista tekee Lapin lennosto yhteistyössä MPK:n kanssa.

Kurssi keskittyy taistelu rakennetulla alueella (TRA) harjoitteluun. Käytössä on Helsinki simulaattori ja KASI simulaattori.

Kurssilaisille jaetaan suojavaatetus (M05) ja taisteluvarustus sekä majoitusvarusteet. Omia henkilökohtaisia M05 RES ja taisteluvarusteita saa harjoituksen aikana käyttää. Ota mukaan henkilötodistus tai ajokortti.

Kurssi alkaa ilmoittautumisella Santahaminan elokuvasalissa.
Kurssilaisille ei korvata matkakuluja.

Kurssi pidetään Santahaminassa Helsingissä. Tarkempi viikko-ohjelma ja kurssikirje lähetetään kurssille hyväksytyille sähköpostilla viikkoa ennen kurssin alkua.

Kurssi on maksuton osallistujalle sisältäen muonituksen, majoituksen, vakuutusturvan kurssipaikalla, koulutuksen ja suojavaatetuksen kurssin ajaksi.

Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, perittävä maksu on 30 euroa.
Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta, koulutuskalenteri.mpk.fi. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse tai puhelimitse suoraan kurssin koulutuspäällikölle.

Santahamina
Radioniementie 1