Reserviläisjohtaja 2

Kesto 2 pv
Paikkakunta Suomenlinna
Ilmoittautumisaika 14.1.2024 15.26 - 17.3.2024 12.00

Kurssin tavoitteena on modernin johtajan johtamisvalmiuksien kehittäminen osana ryhmää tai organisaatiota ja sitä kautta edelleen kehittää osanottajia ihmisten johtajina ja johdettavina erityisesti poikkeusoloja ajatellen.

Kohderyhmänä ovat kaikki opinhaluiset, kehittyvään johtajuuteen tähtäävät
MPK:n johtamistehtäviin koulutettavat kurssilaiset tai johtamisesta kiinnostuneet reserviläiset.

Pääsyvaatimuksena Reservinjohtaja 2 -kurssille on aikaisempi hyväksytty suoritus Reservinjohtaja 1-kurssilta.

Kurssi toteutetaan viikonlopun kestävänä sotilaallisia valmiuksia palvelevana jatkokurssina. Kurssi koostuu kuudesta moduulista, jotka ovat kestoltaan yhteensä noin 17 tuntia. Ennen kurssia on suoritettava etätehtäviä.

Kokonaisvaltaisen toimintakyvyn osalta kurssilla painotetaan psyykkisen,
eettisen ja sosiaalisen toimintakyvyn osa-alueita: ”Johtajan mieli”.

Kurssiviikonlopun aikana käsitellään alla olevat moduulit tavoitetasolla MUISTAA:
- Taistelustressi, käytännön johtamistyö paineen alla ja keskustelu
- Sotilassosiologian perusteet
- Sotilassosiologian jatko-osa
- Palauteen antaminen ja vertaisarvioinnin valmistelu
- Johtajan valta ja vastuu
- Johtajien etiikka ja sodan oikeussäännöt

Kurssi on maksuton.

Maksuttomilla kursseilla peritään 30 euron maksu, mikäli kurssille hyväksytty osallistuja peruu osallistumisensa määräajan umpeuduttua ilman pätevää syytä tai jättää saapumatta kurssille.
Ilmoittautumisen voi peruuttaa seitsemän (7) vuorokautta ennen kurssin alkua oman MPK-kortin kautta tai ilmoittamalla perumisesta piiriin, joka koulutuksen järjestää. Tämän jälkeen kurssille osallistumista ei voi peruuttaa ilman pätevää syytä, ja kurssimaksu on maksettava. Päteväksi syyksi perumiseen katsotaan esimerkiksi sairastuminen tai loukkaantuminen.

Merisotakoulu
Pikku-Mustasaari