KRIHA 1 (sotilaalliset kriisinhallintatehtävät)

Ajankohta 5.4.2024 - 7.4.2024
Aika 16.00
Kesto
Paikkakunta Oulu
Ilmoittautumisaika 15.1.2024 12.46 - 1.4.2024 23.59

Antaa kurssilaisille tietoa kriisinhallintatehtävien pääsyvaatimuksista, valmistautumisesta, tehtäviin hakeutumisesta, sekä laaja-alaisesti toiminnasta kriisinhallinta tehtävissä sotatoimialueella.

Koulutuksen tarkoituksena on tukea ja ohjata kriisinhallintatehtävistä kiinnostuneita, tehtäviin hakeneita ja valmiudessa olevia sekä ennen kaikkea antaa asenteelliset valmiudet kriisinhallintatehtäviin.

Lisäksi kurssilla annetaan tietoa reservin nousujohteisista koulutuspoluista, jotka voivat vaikuttaa kriha-tehtäviin.

Kouluttajat ovat kriisinhallinnan ammattilaisia.

Kansainvälisistä sotilaallisista kriisinhallintatehtävistä kiinnostuneille varusmiespalveluksen suorittaneille henkilöille. Kriisinhallintatehtäviin hakeneet ja valmiussitoumuksen tehneet.

Osallistujat varustetaan kurssilla. Varustuksena voi käyttää omaa tai kuitilla olevaa M05-asukokonaisuutta. Järjestäjä ei vastaa omien varusteiden mahdollisesta rikkoontumisesta.

Harjoituspäivän toiminnallisiin pistooli- ja rynnäkkökivääriammuntoihin on järjestäjän puolesta kuulosuojaimet sekä suojalasit. Voit käyttää myös omia suojavarusteita.

Kurssin suorittamisesta myönnetään kaksi (2) rinnasteista kertausharjoituspäivää.

Ohjelma erillisen suunnitelman mukaan. Ohjelma sisältää viikonloppuun tiivistettynä toiminnan keskeiset piirteet, sekä toiminnan sotatoimialueella. Koulutus on pääosin toiminnallinen.

Kurssi koostuu kurssikokonaisuudesta, joka järjestetään kahdessa osassa: Kriha 1 ja Kriha 2.

Ensimmäisellä (Kriha 1) kurssilla 5.-7.4.2024 opetellaan sotatoimialueella yleisesti tarvittavat tiedot ja taidot sekä teoriassa, että käytännössä.

Toinen (Kriha 2) 18 - 20.10.2024 järjestettävä kurssi keskittyy vartioaseman päivärutiineihin ja perustoimintoihin, jossa kurssilaiset suorittavat muun muassa partoinnit, vartioinnit, ajoneuvotarkasrtukset, asemanvahventamiset, kaappaustilanteet ja lähipuolustamisen.

Kurssi on osallistujille maksuton. Kurssilaiset on vakuutettu MPK:n toimesta.

Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, perittävä maksu on 30 euroa.

Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta, koulutuskalenteri.mpk.fi. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse tai puhelimitse suoraan kurssin järjestävään koulutuspaikkaan.

Ampumaradan Paviljonki
Hiukanreitti 225
90650 Oulu

Kurssiin liittyvät kyselyt:
Antti Myllymäki
Kurssinjohtaja
anttimyllymaki.mpk@gmail.com

Kyydit lentoasemalta tai matkakeskuksesta:
Sirpa Nyström
Kurssivääpeli