Military Cross Training Santahaminassa

Ajankohta 6.4.2024
Kesto n. 2 h
Ilmoittautumisaika 17.1.2024 15.18 - 21.3.2024 23.00

Kurssin tavoitteena on kehittää reserviläisten fyysistä toimintakykyä etenkin lihaskuntoa. Kurssilla opitaan myös harjoituksessa käytettävien lihaskuntoliikkeiden oikeat ja turvalliset suoritustekniikat.

Kurssi soveltuu kaikille fyysisestä toimintakyvystään ja sen kehittämisestä kiinnostuneille. Harjoituksessa testataan omia rajoja, mutta jokainen tekee kuitenkin harjoituksen omalla tasollaan. Harjoitukseen pystyvät osallistumaan kaikki perusterveet liikuntaa jollain tasolla harrastavat henkilöt.

Harjoitus tehdään ensisijaisesti Santahaminan urheilukentän vieresellä crosstraining-alueella. Jos keliolosuhteet vaativat, vaihtoehtoisesti harjoitellaan varuskunnan liikuntasalissa.
Osallistujille tiedotetaan paikasta ennakkokirjeellä noin viikkoa ennen harjoitusta.
Varustus ulko- tai sisäliikuntaan sopiva. Urheilukentällä ei ole pukeutumistiloja.

Kokoontuminen klo 11.15 ennakkokirjeen kertomassa paikassa.
Harjoitus alkaa klo 11.30 yhteisellä lämmittelyllä. Sen jälkeen tehdään itse harjoitus, joka sisältää niin voima- kuin kestävyysharjoitteita.

Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, peritään kurssimaksu kokonaisuudessaan.
Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta, koulutuskalenteri.mpk.fi. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse tai puhelimitse suoraan kurssin järjestävään piiriin.

Santahaminan urheilukenttä tai kelivarauksella ruokasalin yläkerran liikuntasali

Kurssin johtaja Jarkko Paananen
jarkko.paananen@mpk.fi