Kotiseutuharjoitus Pori24 Toimijat

Kesto 1 vrk
Paikkakunta Pori
Ilmoittautumisaika 29.1.2024 19.34 - 2.3.2024 9.00

Kurssin tavoitteena on tukea kotiseutuharjoituksen tilannekeskusta, liikenteen ohjausta, vartiointia ja maalitoimintaa. Kurssilaisten tehtävänä on pitää yhteyttä ja välittää tilannekuvaa yleisjohtoon, pitää tilannepäiväkirjaa ja huolehtia harjoituksen viestiyhteyksistä.
Kurssin jälkeen kurssilainen on:
- harjaantunut tilannekeskuksen toiminnassa
- tuntee tilannekuvan ylläpidon periaatteet
- tuntee evakuointikeskuksen yleisjärjestelyt ja johtosuhteet
- osaa välittää tietoa tarvitsijoille

Soveltuu kaikille yli 18 vuotiaille toiminnasta kiinnostuneille.
Tehtävät jaetaan paikan päällä ja niitä vaihdellaan:
1. tilannekeskuspäivystäjä
2. liikenteenohjaus
3. vartiointi/ohjaus
4. maalitoiminta

Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla. MPK:n piirit viestivät osallistujille sähköpostilla, mm. kurssille hyväksymisestä ja mahdollisista muutoksista.
Kurssille osallistujan on kurssille saapumisen yhteydessä todistettava henkilöllisyytensä.
Kurssilaiset on vakuutettu kurssin aikana.

Alustava ohjelma 2.3.2024:
klo 9-10 koulutus ja tehtävänanto
klo 10-11 harjoittelu
klo 11-17 sovellettua toimintaa
klo 17-18 harjoituksen purku

Maanpuolustuksen kannatussäätiö tukee kurssia, joten se on osallistujille maksuton.
Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, perittävä maksu on 30 euroa.
Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta, koulutuskalenteri.mpk.fi. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse lounais-suomi@mpk.fi.

Meri-Porin yhtenäiskoulu
Rieskalantie 8