Uuhimäki 24 Tukikohdan taistelijan erikoiskurssi 4 (Luonetjärven koulutuspaikka)

Ajankohta 3.5.2024 - 5.5.2024
Kesto 3 vuorokautta
Paikkakunta Toivala
Ilmoittautumisaika 8.2.2024 10.15 - 21.4.2024 23.00

Kurssin jälkeen kurssilainen osaa ampua turvallisesti sekä kiväärillä että pistoolilla. Osaa partion toiminnan osana ryhmän puolustusta. Osaa taisteluensiavun perusteet ja tietää partion ilmasuojelutoimenpiteet osana ryhmän toimintaa.

Ilmavoimien reserviläisille.

Uuhimäki 24, Ilmavoimien tukikohdan taistelijan erikoiskurssi 4 on Ilmavoimien ja Ilmapuolustuspiirin uuden harjoitusjärjestelmän mukainen puolustushaaraharjoitus. Harjoitukseen kutsutaan Ilmavoimien reserviläisiä Satakunnan, Lapin ja Karjalan lennoston sekä Ilmasotakoulun reserviläisistä. MPK Ilmapuolustuspiirin Rissalan koulutuspaikka johtaa harjoituksen yhteistoiminnassa Karjalan lennoston kanssa.

Ilmoittautuminen ja varustaminen alkaa perjantaina 3.5.2024 klo 17:00 alkaen. Karjalan lennoston päävartiosta on opastus ilmoittautumispaikalle. Ilmoittautumisen yhteydessä tarkistetaan henkilöllisyys. Koulutuksen ajaksi osallistujille jaetaan tarvittava suojavaatetus ja vuodevaatteet. Majoitus on Rissalan varuskunnassa kasarmiolosuhteissa

Koulutusryhmittäin kerrataan keskeisimpiä Ilmavoimien taistelutukikohdan taistelijan taitoja. Perusteet opetetaan ja kerrataan, jonka jälkeen toimintaa harjoitellaan maastossa. Käytössä on KASI- ja BARS-simulaattorit. Kurssilla ammutaan ampumaohjelmiston mukaisia ammuntoja sekä kiväärillä että pistoolilla.

Perjantai 3.5.
Klo 16:00 -18:00 mahdollisuus syödä päivällinen lennoston ruokalassa
Klo 17:00 -18:00 Ilmoittautumien ja varustaminen
Lauantai 4.5.
- koulutusta koulutusryhmittäin
Sunnuntai 5.5.
- koulutusta koulutusryhmittäin
- harjoituksen purkaminen, kaluston huolto ja palautukset
- loppupuhuttelu ja lähtökahvit, kotimatka alkaa viimeistään klo 16:00.

Kurssi on osallistujille maksuton sisältäen koulutuksen, suojavaatetuksen, majoituksen, muonituksen sekä vakuutusturvan kurssin aikana.

Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, perittävä maksu on 30 euroa.
Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta, koulutuskalenteri.mpk.fi. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse tai puhelimitse suoraan Luonetjärven koulutuspaikan yhteyshenkilölle.

Karjalan Lennosto, Rissalan tukikohta
Leppälammentie 201