Suomen Pelastuskoiraliiton (SPeKL) hälytysryhmäkoulutus

Kesto
Paikkakunta Tikkakoski
Ilmoittautumisaika 8.2.2024 17.01 - 16.4.2024 18.00

Tavoitteena antaa Suomen Pelastuskoiraliiton hälytysryhmiin siirtyville henkilöille tietoa ja valmiuksia hälytyksissä toimimiseen. Koulutuksessa tutustutaan ja harjoitellaan etsinnän protokollaa. Koulutuksessa perehdytään koiran käyttöön erilaisissa maastoissa tapahtuviin etsintöihin.

Koiraetsijöille, jotka ovat siirtymässä hälytysryhmiin.

Koulutuksen teoriaosuuden kesto noin 8 tuntia. Koulutuksen käytännön harjoittelun kesto noin 6 tuntia.
Osallistujilla on mahdollisuus yöpyä koulutuspaikalla sisätiloissa. Koirat on pidettävä ulkona myös yöllä.

Koulutuksen sisältö
· Vapaaehtoinen pelastuspalvelu
· Vapaaehtoisen käyttö poliisin näkökulmasta
· Maastoetsinnän käynnistäminen
· Etsintäsuunnitelma
· Viestintä etsinnöistä
· Henkinen tuki

Kurssimaksu sisältää osallistujalle koulutuksen, muonituksen, kurssimateriaalin, tarvittavan majoituksen sekä vakuutusturvan kurssin ajalta. Suomen Pelastuskoiraliitto (SpeKL) tukee kurssia 20 €:lla/henkilö.

Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, perittävä maksu on 40 euroa.
Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta, koulutuskalenteri.mpk.fi. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse tai puhelimitse suoraan kurssin järjestävään koulutuspaikan yhteyshenkilölle.

Kokouskeskus Falco
Kerhotie