MERIMETSO 24 Koiranohjaajien peruskurssi 2/24

Kesto
Paikkakunta Upinniemi
Ilmoittautumisaika 10.2.2024 13.49 - 4.4.2024 23.59

Kurssin jälkeen kurssilaiset muistavat koiran toimintakyvyn ylläpidon, ilmavainu- ja sisätilaetsinnän perusteet sekä alue-etsinnän ja jäljestämisen perusteet.

Kurssi toimii jatkona koiranohjaajan koulutusohjelman mukaisesti peruskurssi 1 käynneille. Peruskurssi 2 antaa edellytykset koulutusohjelman seuraaville kursseille osallistumiseen.

Kurssin kohderyhmänä ovat koiranohjaajiksi sijoitetut, sekä niihin tehtäviin soveltuvat ja halukkaat reserviläiset, jotka eivät ole saaneet koiranohjaajan koulutusta. Kurssi valmistaa ja havainnollistaa vaatimuksia jatkokursseille. Kurssille voi osallistua myös muita aloittelevia ohjaajia ja koiria, jotka haluavat perehtyä ja harjoitella koiran käyttöä henkilöetsinnässä.

Kurssille osallistutaan oman koiran kanssa. Pitkämatkalaisille pyritään järjestämään majoitus sekä kurssilaiselle että koiralle. Kurssinjohtaja antaa tarkemmat ohjeet ennen kurssin alkua. HUOM! Kurssilaisia ei erikseen varusteta eli tule joko omissa M05 varusteissa tai säänmukaisissa ulkoiluvaatetuksessa. Pitkämatkalaisille majoittuville varataan vuodevaatteet.

PE – varustaminen, oppitunnit
LA – HARJOITTELU
SU – HARJOITTELU, purkaminen
Kurssi päättyy viimeistään klo 16.00 Sunnuntaina

Kurssi on osallistujalle maksuton.

Maksuttomilla kursseilla peritään 30 euron maksu, mikäli kurssille hyväksytty osallistuja peruu osallistumisensa määräajan umpeuduttua ilman pätevää syytä tai jättää saapumatta kurssille.
Ilmoittautumisen voi peruuttaa seitsemän (7) vuorokautta ennen kurssin alkua oman MPK-kortin kautta tai ilmoittamalla perumisesta piiriin, joka koulutuksen järjestää. Tämän jälkeen kurssille osallistumista ei voi peruuttaa ilman pätevää syytä, ja kurssimaksu on maksettava. Päteväksi syyksi perumiseen katsotaan esimerkiksi sairastuminen tai loukkaantuminen.

Upinniemi
Upinniementie 1160