SOMERI 24 Gentlemannatävlingen

Ajankohta 4.5.2024
Ilmoittautumisaika 12.2.2024 11.27 - 30.4.2024 9.00

Kurssin tavoitteena on ylläpitää reserviläisten ampumataitovalmiuksia ja vahvistaa maanpuolustustahtoa yhdessä toteutettavassa tapahtumassa. Kurssilla ammutaan MPK:n ampumaohjelmiston mukaisia pistooli- ja kivääriammuntoja.

Evenemanget är avsedd för reservister.
Tapahtuma on suunnattu reserviläisille.

Den traditionella Gentlemannatävlingen i Syndalen. Anmälning vid Syndalens Soldathem klockan 9.
Perinteinen Syndalenin Herrasmieskilpailu. Ilmoittautuminen Syndalenin Sotilaskodilla kello 9.

Grenar:
- Pistolskytte
- gevärsskytte x 2
- Hangranatskastning
- Avståndsbedömning
- Bedömning av sträcka

Tävling både i lag och individuellt.
Utrustning: Fritidsklädsel, terrängdugliga skodon och penna.

Lajit:
- Pistooliammunta
- Kivääriammunta x 2
- Käsikranaatin heittoa
- Etäisyyden arviointia
- Matkan Arviointia

Kilpailu sekä yksilö- että joukkuetasolla.
Varustus: Vapaa-ajan asu, maastokelpoiset jalkineet ja kynä.

Kurssimaksuun sisältyy opetus, koulutusmateriaali sekä mahdollisen oppimisympäristön käyttö ja vakuutusturva.

Kurssimaksu peritään, mikäli kurssille hyväksytty osallistuja peruu osallistumisensa määräajan umpeuduttua ilman pätevää syytä tai jättää saapumatta kurssille.
Ilmoittautumisen voi peruuttaa seitsemän (7) vuorokautta ennen kurssin alkua oman MPK-kortin kautta tai ilmoittamalla perumisesta piiriin, joka koulutuksen järjestää. Tämän jälkeen kurssille osallistumista ei voi peruuttaa ilman pätevää syytä, ja kurssimaksu on maksettava. Päteväksi syyksi perumiseen katsotaan esimerkiksi sairastuminen tai loukkaantuminen.

Tvärminne

Kurssinjohtaja, Martin Arhippainen, marhippainen@gmail.com