Military Cross Training, TÄYNNÄ

Kesto 0,3 vrk
Paikkakunta Jyväskylä
Ilmoittautumisaika 12.2.2024 11.36 - 15.4.2024 13.00

Kurssin tavoitteena on kehittää Military Cross Training konseptia ja tutustuttaa reserviläisiä harjoiteluun, jossa yksinkertaisilla välineillä voidaan helposti tehdä harjoitteluolosuhteet mihin vain ja kehittää osallistujan kuntoa

Kurssi soveltuu kaikille Military Cross Training harjoituksista kiinnostuneille reserviläisille ja siviileille.

Kurssi järjestetään, jos kurssille ilmoittautuu vähintään 10 kurssilaista.
Mukaan tarvitset sisäliikuntavarusteet.

Kurssi alkaa venyttelyllä, jossa valmistaudutaan varsinaiseen kiertoharjoitteluun.
Varsinaiset harjoitukset koostuvat noin 10-15 erilaisesta harjoitteesta, joiden liikkeet ja taakat kuvaavat sotilastoiminnassa tarvittavia suoritteita ja näitä tehdään monen harjoitteen kirtoharjoitteena noin tunnin verran.
Harjoituksen lopuksi tehdään loppuvenyttelyt, joka palauttaa lihakset ja nivelet lepoon, jolloin vältytään jälkiseuraamuksilta ja krampeilta.
Harjoitteet tehdään oman kunnon mukaisesti ja tarkoitus on opettaa liikeratoja, jotta jokainen voi tehdä vastaavia harjoitteita omalla ajalla ja siten olla valmiimpia seuraavaan yhteiseen harjoituskertaan.
Tarkoitus on edetä nousujohteisesti ja parantaa sitä omaa toimintakykyä lajinomaisilla harjoitteilla ja saada oppilaat jatkamaan harjoittelua omatoimisesti myös kurssin jälkeen.

PVM
21.4. 10.30 Ilmoittautuminen Hipposhalli Juha Vimpari
21.4. 11.00 Aloitus, osa 2 Hipposhallin heittopaikka Mika Kanervo
21.4. 13.00 Kurssin lopetus, osa 2 Hipposhalli Juha Vimpari

Osallistumismaksu sisältää kurssin aikaisen vakuutuksen, materiaalin ja välipalan.
Keski-Suomen reserviläispiiri maksaa omia jäsentensä osallistumismaksun.
Ilmoittautumisen voi peruuttaa seitsemän (7) vuorokautta ennen kurssin alkua oman MPK-kortin kautta tai ilmoittamalla perumisesta piiriin, joka koulutuksen järjestää. Tämän jälkeen kurssille osallistumista ei voi peruuttaa ilman pätevää syytä, ja kurssimaksu 10€ on maksettava. Päteväksi syyksi perumiseen katsotaan esimerkiksi sairastuminen tai loukkaantuminen.

Hipposhalli
Kuntoportti 3