Etsintä- ja pelastusharjoituksen tukikurssi (SAR Pohjanmaa 24)

Ajankohta 8.5.2024 - 13.5.2024
Paikkakunta Kauhava
Ilmoittautumisaika 16.2.2024 13.07 - 3.5.2024 16.00

Kurssin tavoitteena on tukea SAR-harjoituksen toteuttamista. Kurssin jälkeen osallistujat tukihenkilöt osaavat harjoitusviikonlopun rakentamisen sekä tuntevat harjoituksen harjoituksen turvallisuussuunnitelmat, riskienarvioinnit ja materiaalitilauksen sekä harjoituksen perustamisen, johtamisen ja purkamisen.

Harjoituksen kouluttajille sekä henkilöille, jotka haluavat tukea SAR-harjoituksen toimeenpanoa.

Kurssilaisille jaetaan maastopuku ja -lakki, poolopaita sekä majoittumisvälineet. Ota mukaasi sisäliikunta- ja peseytymisvälineet sekä riittävä määrä alusvaatteita ja sukkia.

Huollon järjestelyjä, kuljetuksia ja muonittamista.

SAR-harjoituksen tukikurssi on osallistujille maksuton, sisältäen muonituksen, majoituksen, vakuutusturvan kurssipaikalla, koulutuksen ja suojavaatetuksen kurssin ajaksi.

Mikäli kurssipaikkaan hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, peritään kurssista 30 euroa. Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta, koulutuskalenteri.mpk.fi. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse tai puhelimitse suoraan koulutuspaikan valmiuspäällikölle

Kauhavan koulutuspaikka
Loppusuora 7