Perinneaseammunta, kivääri

Kesto
Paikkakunta Toivala
Ilmoittautumisaika 28.2.2024 12.00 - 31.3.2024 23.59

Kurssin jälkeen kurssilainen on harjaantunut perinneaseammunnassa.

Kurssi antaa Pohjois-Savon yhdistysten kilpa-ampujille mahdollisuuden harjoitella ennen perinneaseiden SM-kilpailuja.

Ammunnoissa ratkaistaan Pohjois-Savon mestaruudet.

Kurssi sopii täysi-ikäisille Pohjois-Savon reserviläisyhdistysten jäsenille jotka harrastavat kilpa-ammuntaa perinneaseilla (kivääri), sekä harrastusta aloitteleville.

Osallistujilla oltava omat aseet, ampumatarvikkeet ja muut tarvittavat varusteet.
Henkilöllisyys ja aseluvat tarkastetaan.
Laina-aseiden käyttöön rajallinen mahdollisuus.
Osallistujan on oltava yli 18-vuotias.

Kurssilla ammutaan:

Perinnekivääri 300 m, 30 laukausta makuu. 5 koelaukausta aikaa 5 min. Kilpailulaukausten ampumisaika 30 minuuttia. Taulu SAL:n 300 m:n kivääritaulu tai puolustusvoimien maalitaulu nro 01. Taulujen taakse on asetettava vaalea tausta. Taulun tarkastus/paikkaus tai vaihto 15 laukauksen jälkeen, vaihtoehtoisesti voidaan ampua min.30
30 min.ls

Perinnekivääri / kenttäammunta 150 m, 10 ls makuu +10 ls pysty. 5 koelaukausta / 5 min. Ammutaan RESUL:n kenttäammuntasääntöjä noudattaen siten, että taulut ovat näkyvissä 3 minuuttia 10 laukauksen makuu- tai pystysarjaa kohden. Hihnatuen käyttö myös pystyasennossa on sallittu. Taulun tarkastus/paikkaus tai vaihto asentojen välillä. Tauluna voidaan tarvittaessa käyttää myös puolustusvoimien maalitaulua nro 03. Taulun kääntömekanismin puuttuessa käytetään pilliä tai tulikomentoja.

Perinnekivääri 150 m, 3 x 10 laukausta (makuu, pysty, polvi). 5 koelaukausta / 5 min. . Kilpailulaukausten ampumisaika 10 minuuttia asentoa kohti. Taulu SAL:n 300 m:n kivääritaulu tai puolustusvoimien maalitaulu nro 01. Taulun tarkastus/paikkaus tai vaihto asentojen välillä.

Ilmoittautuminen klo 09.00 mennessä, henkilöllisyyden ja aselupien tarkastus.
Aloituspuhuttelu, turvallisuuspuhuttelu ja varomääräykset.
klo 10.00 Ammunta
klo 12.00 lounas
klo 12.30 Ammunta
klo 16.00 Ammunnat päättyvät. Ratojen siivous ja huollot.
Palaute ja kurssin päättäminen klo 17.00 mennessä.

Kurssimaksuun sisältyy koulutus, lounas ja vakuutusturva.

Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää tulematta ilmoittamatta siitä etukäteen, peritään kurssimaksu kokonaisuudessaan.

Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse suoraan kurssin hallinnosta vastaavalle henkilölle (Jukka Mutanen, jukka.mutanen@mpk.fi, puh. 0443933171).

Karjalan Lennosto, Rissalan tukikohta
Leppälammentie 201
70900 Toivala

Kurssinjohtaja: Toni Liimatainen (puh. 0400 366 208)