SOMERI 24 Selviytyminen, SERE -peruskurssi 1

Paikkakunta Raasepori
Ilmoittautumisaika 20.2.2024 13.12 - 18.4.2024 20.00

KURSSI ON TÄYNNÄ.
Kurssin jälkeen osallistuja tuntee tarvittavat tiedot ja taidot voidakseen osallistua SERE PK 2-kurssille ja osaa SERE peruskurssien läpäisyyn vaadittavat selviytymistaidot. Kurssilainen osaa majoitteen rakentamisen, tulenteon, suunnistamisen sekä hätämerkit.

Kurssi soveltuu kaikille selviytymisestä kiinnostuneille reserviläisille.
Kurssi edellyttää asepalveluksen suorittamista.

Tulenteko: Vain tuluksilla. Polttopuut kerätään maastosta. Koulutetaan nuotiotyypit ja sytykkeiden/polttopuun hankinta.

Majoittuminen: Ei makuupusseja/alustoja. Koulutetaan hätämajoitteen ominaisuudet ja rakentaminen, sekä majoituspaikan valinta ja vaatimukset.

Vesi: Koulutetaan vedenhankinta maastosta ja vedenpuhdistus.

Kurssi on osallistujalle maksuton.

Maksuttomilla kursseilla peritään 30 euron maksu, mikäli kurssille hyväksytty osallistuja peruu osallistumisensa määräajan umpeuduttua ilman pätevää syytä tai jättää saapumatta kurssille.
Ilmoittautumisen voi peruuttaa seitsemän (7) vuorokautta ennen kurssin alkua oman MPK-kortin kautta tai ilmoittamalla perumisesta piiriin, joka koulutuksen järjestää. Tämän jälkeen kurssille osallistumista ei voi peruuttaa ilman pätevää syytä, ja kurssimaksu on maksettava. Päteväksi syyksi perumiseen katsotaan esimerkiksi sairastuminen tai loukkaantuminen.

Dragsvik
Raaseporintie 39