UUHIMÄKI24, Muonituskurssi 3

Kesto Kolme vuorokautta
Paikkakunta Toivala
Ilmoittautumisaika 23.2.2024 10.17 - 21.4.2024 23.00

Kurssin jälkeen osallistuja tietää ja tuntee kenttämuonituksen perusteet ja osaa valmistaa ruokaa maasto-olosuhteissa kenttäkeittimellä ja muonitusryhmän kalustolla. Kurssi antaa perusteet toimia jatkossa erilaisten harjoitusten huoltojoukoissa.

Kurssi soveltuu kenttämuonituksesta ja kenttäkeittimellä tapahtuvasta ruoan valmistamisesta maasto-olosuhteissa kiinnostuneille.

Kurssi on vapaaehtoinen Maanpuolustuskoulutuksen (MPK) ilmapuolustuspiirin järjestämä sotilaallisia valmiuksia palvelevaa koulutusta. Kurssilaiset varustetaan perustamisen yhteydessä Puolustusvoimien materiaalilla. Jos sinulla on oma maastopuku tai muita varusteita, niin voit käyttää niitä harjoituksessa. Ota mukaasi myös riittävä määrä alusvaatteita, peseytymisvälineet sekä pyyheliina.
Koulutukseen sisältyy majoitus, muonitus ja vakuutusturva kurssin aikana. Saat kurssista myös kaksi rinnasteista kertausharjoituspäivää. Kurssilaiselle ei korvata matkakustannuksia. Majoitus on kasarmimajoituksena.

Karjalan lennoston määrittelemät aihealueet mm.
- kenttämuonituksen perusteet
- muonituspaikan perustaminen ja välineet
- ruoan valmistaminen kenttäolosuhteissa harjoitusjoukolle
- tutustuminen eri kenttämuonituskalustoihin
- tutustuminen leijonacateringin mahdollisuuteen tukea muonitusta eri harjoitusten yhteydessä.

Sotilaallisia valmiuksia palveleva koulutus on osallistujille maksuton, sisältäen muonituksen, majoituksen, vakuutusturvan kurssipaikalla, koulutuksen ja suojavaatetuksen kurssin ajaksi.
Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, perittävä maksu on 30 euroa.
Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta, koulutuskalenteri.mpk.fi. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse tai puhelimitse suoraan kurssia järjestävän koulutuspaikan valmiuspäällikölle.

Karjalan Lennosto, Rissalan tukikohta
Leppälammentie 201