Suunnistuksen kenttäkelpoisuussuoritus Helsingin Paloheinässä

Kesto n 3 h
Paikkakunta Helsinki
Ilmoittautumisaika 23.2.2024 10.51 - 31.3.2024 17.00

Kurssilla tehdään suunnistuksen kenttäkelpoisuussuoritus.

Kurssi soveltuu kaikille kenttäkelpoisuudestaan ja toimintakyvystään kiinnostuneille.
Suorittaessaan suunnistuksen hyväksytysti sekä joko marssin tai kenttäkelpoisuusammunnan, on osallistuja oikeutettu rinnasteiseen kertausharjoituspäivään.

Kenttäkelpoisuussuoritus edellyttää 7 kilometrin radan läpäisemisen hyväksytysti.
Suorituksen mittaukseen käytetään emit-leimausjärjestelmää. Jos et omista omaa emit-leimauskorttia, voit vuokrata sen järjestäjältä.

Tämä kurssi on osasuoritus reserviläisen kenttäkelpoisuustesteistä. Kenttäkelpoisuustestisuoritukseksi hyväksytään ainoastaan MPK:n kursseilla tehdyt suoritukset. Osasuoritukset, ovat jalka-, hiihto- ja polkupyörämarssit, suunnistus ja ammunta. Jalkamarssin minimimatka on 25 kilometriä, hiihtomarssin 50 kilometriä ja polkupyörämarssin 100 kilometriä. Suunnistuksen vaatimuksena on seitsemän (7) kilometrin suunnistusrata virallisella ajanotolla. Ampumasuoritukseksi hyväksytään ampumataitotesti rynnäkkökiväärillä, reserviläisaseella tai kiväärillä. Lisäksi hyväksytään ampumakilpailun virallinen tulos lajeissa, joissa järjestetään sotilaiden SM-kilpailuja. Kun olet suorittanut kaksi kolmesta osasuorituksesta, olet oikeutettu yhteen (1) rinnasteiseen KH-päivään vuodessa. Sitä varten sinun tulee ilmoittautua seuraavalle kurssille: Reserviläisten kenttäkelpoisuussuoritukset 2024 31.12.2024 klo 16.00 mennessä. MPK tarkastaa tietojen oikeellisuuden ja tiedot päivittyvät asevelvollisuusjärjestelmään seuraavan vuoden alussa.

Kokoontuminen klo 16.30 alkaen kilpailukeskuksessa. Ilmoittaudu kurssinjohtajalle saapuessasi paikalle. Saat kartan häneltä.
Omatoiminen lähtö radalle. Maali sulkeutuu klo 20.00.
Ilmoittaudu myös maaliin tullessasi kurssinjohtajalle.

Kurssi on maksuton Maanpuolustuksen Kannatussäätiön avustuksella.
Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, perittävä maksu on 30 euroa.
Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta, koulutuskalenteri.mpk.fi. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse tai puhelimitse suoraan kurssin järjestävään piiriin.

Paloheinän ulkoilualue
Pakilantie 124