PV ajo-oikeuskurssi (B) 1/2024

Kesto 1 päivä
Paikkakunta MPKMoodle
Ilmoittautumisaika 8.3.2024 13.56 - 10.4.2024 23.59

Tällä kurssilla opiskelet itseopiskeluna puolustusvoimien henkilö- ja pakettiautojen käyttämiseksi vaadittavan perehdytyskoulutuksen teoriaosuuden.
Kurssin määräajassa suorittaneet, puolustusvoimien hyväksymät henkilöt saavat kutsun käytännön perehdytyksen Santahaminaan.

Etelä-Suomen maanpuolustuspiirin sitoutuneille kouluttajille ja toimijoille jotka perustellusti tarvitsevat kyseistä ajolupaa ja joiden lupaa ei voida uusia ilman kurssin suorittamista. Lisäksi sidosryhmien lupaa tarvitseville henkilöille, joiden lupaa ei voida uusia ilman kurssin suorittamista. Myös Meripuolustuspiirin toimijoille.

Kurssilaisella tulee olla voimassa oleva siviiliajokortti.

MPKMoodlessa oleva kurssin hyväksytysti suoritus on lähtökohta perehdytyskoulutukseen. Hyväksyntä vaatii aineiston läpikäynnin, tentin ja todistuksen noutamisen MPKMoodlesta.

Aluetoimisto ja Kuljetuskomppania tarkastavat ilmoittautuneet verkkokurssin teoriaosuuden sulkeuduttua 14.4.2024. Opiskelijoille lähetetään linkki lähiopetuspäivän ilmoittautumiseen. Lähiopetus on 4.5.2024 ja vaihtoehtoisesti 18.5.2024 Santahaminassa.

Hyväksytty suoritus B-ajolupaa varten koostuu kahdesta osasta:
1 tämä verkkokurssi
2 erikseen kutsutuille perehdytyskoulutuksessa 4.5.2024 / 18.5.2024 paikallaolon.

Lähiopetuspäiviin mahtuu 40 henkeä kummallekin päivälle.

Antaa opiskelijalle sekä teoriaosaaminen puolustusvoimien B-ajoluvan saamiseksi että käytännön perehdytyksen Santahaminan toimintatapoihin.

Verkkokurssi MPKMoodle

Koulutussihteeri Birgitta Mitro, birgitta.mitro@mpk.fi, 0405526690