Suunnistuksen alkeiskurssi

Kesto 6,5 tuntia
Paikkakunta Kaarina
Ilmoittautumisaika 11.3.2024 13.27 - 23.4.2024 23.00

Kurssin suoritettuaan osallistuja osaa suunnistuksen perusteet, tuntee yleisimmät karttamerkit ja kykenee suoriutumaan helpohkosta suunnistusradasta.

Kurssi on tarkoitettu ensisijaisesti varusmiespalvelukseen valmistautuville ja reserviläisille, jotka ovat kiinnostuneet suunnistuksen alkeiden oppimisesta tai kertaamisesta. Paikkojen salliessa muutkin yli 18-vuotiaat voivat osallistua.
Osallistujan tulee pystyä liikkumaan helpohkossa maastossa.

Suunnistusharjoittelu tapahtuu suunnistuksen erikoiskartalla (1:7 500), mutta päivän aikana läpikäydään myös erityispiirteet suunnistettaessa sotilaskartalla (= peruskartta).
Kurssilla ei ole ruokailua, joten varaa mukaan omat eväät.
Varustus:
• Säänmukainen ulkoiluasu
• Maastokelpoiset jalkineet (kumisaappaat, vaelluskengät)
• Kompassi
• Eväät
Huom! Punkkirokotussuositus.
Kurssille osallistujan on kurssille saapumisen yhteydessä todistettava henkilöllisyytensä.
Kurssilaiset on vakuutettu kurssin aikana.
Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla. MPK:n piirit viestivät osallistujille sähköpostilla, mm. kurssille hyväksymisestä ja mahdollisista muutoksista.

Ohjelma:
• Klo 9.30–10.30 Teoria, suunnistuksen perusteet, kartanluku ja kompassin käyttö
kartanluvun tukena
• Klo 10.30–13.00 Käytännön harjoitus maastossa em. aiheista
• Klo 13.00–13.30 Evästauko
• Klo 13.30–16.00 Kuntosuunnistus eli suunnistustaidon testi

Kurssimaksuun sisältyy opetus, koulutusmateriaali sekä mahdollisen oppimisympäristön käyttö ja vakuutusturva.
Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, peritään kurssimaksu kokonaisuudessaan.
Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta, koulutuskalenteri.mpk.fi. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse lounais-suomi@mpk.fi.

Turun Suunnistajien seuramaja Alppila
Rauvolantie 228