Kuntosuunnistus

Kesto 2 tuntia
Paikkakunta Turku
Ilmoittautumisaika 11.3.2024 13.57 - 28.4.2024 23.00

Kurssin tavoitteena on ylläpitää suunnistuksen perustaitoja. Kurssin jälkeen osallistuja on harjaantunut suunnistustaidossa. Radan hyväksytysti suorittaneen saavat reserviläisen kenttäkelpoisuusosasuoritteen suunnistuksesta. Tulokset ilmoitetaan Puolustusvoimille.

Kurssi on tarkoitettu ensisijaisesti maakuntajoukkoihin kuuluville ja muille reserviläisille, mutta paikkojen salliessa myös muut 18-vuotta täyttäneet voivat osallistua.

Markulantieltä on opastus kohti Kurranpolun päässä olevalle pysäköintipaikalle.
Varustus
- Säänmukainen ulkoiluasu
- Maastokelpoiset jalkineet (kumisaappaat, vaelluskengät)
- kompassi
- (Punkkirokotus)
Ratamestarina toimii Kari Lehto Turun Metsänkävijöistä.
Järjestäjältä tulee kartat, emit-järjestelmä ja ajanotto-ohjelma.
Kurssille osallistujan on kurssille saapumisen yhteydessä todistettava henkilöllisyytensä.
Osallistujat tarvitsevat vain ulkoiluvarusteet ja kompassin.
Kurssilaiset on vakuutettu kurssin aikana.
Varmistathan, että sähköpostiosoite on oikein MPK-kortilla. MPK:n piirit viestivät osallistujille sähköpostilla, mm. kurssille hyväksymisestä ja mahdollisista muutoksista.
Tämä kurssi on osasuoritus reserviläisen kenttäkelpoisuustesteistä. Kenttäkelpoisuustestisuoritukseksi hyväksytään ainoastaan MPK:n kursseilla tehdyt suoritukset. Osasuoritukset, ovat jalka-, hiihto- ja polkupyörämarssit, suunnistus ja ammunta. Jalkamarssin minimimatka on 25 kilometriä, hiihtomarssin 50 kilometriä ja polkupyörämarssin 100 kilometriä. Suunnistuksen vaatimuksena on seitsemän (7) kilometrin suunnistusrata virallisella ajanotolla. Ampumasuoritukseksi hyväksytään ampumataitotesti rynnäkkökiväärillä, reserviläisaseella tai kiväärillä. Lisäksi hyväksytään ampumakilpailun virallinen tulos lajeissa, joissa järjestetään sotilaiden SM-kilpailuja. Kun olet suorittanut kaksi kolmesta osasuorituksesta, olet oikeutettu yhteen (1) rinnasteiseen KH-päivään vuodessa. Sitä varten sinun tulee ilmoittautua seuraavalle kurssille: Reserviläisten kenttäkelpoisuussuoritukset 2024 31.12.2024 klo 16.00 mennessä. MPK tarkastaa tietojen oikeellisuuden ja tiedot päivittyvät asevelvollisuusjärjestelmään seuraavan vuoden alussa.

Ilmoittautuminen
13.5.2024 klo 17.45 alkaen Kurranpolunpäässä olevalla pysäköintipaikalla.
Suunnistusaika 18–20.

Kurssimaksuun sisältyy opetus, koulutusmateriaali sekä mahdollisen oppimisympäristön käyttö, vakuutusturva, suojavarustus.
Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, peritään kurssimaksu kokonaisuudessaan.
Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta, koulutuskalenteri.mpk.fi. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse lounais-suomi@mpk.fi.

Impivaaran maasto, Turku
Kurranpolku