Sovellettu reserviläisammunta: SRA-kurssi

Kesto 2 päivää
Paikkakunta Isokyrö
Ilmoittautumisaika 12.3.2024 8.00 - 21.4.2024 23.59

Kurssin jälkeen kurssilainen osaa toimia SRA-kilpailuissa ja harjoituksissa sääntöjen edellyttämällä tavalla. Kurssilainen ymmärtää pistelaskujärjestelmän sekä sääntöjenmukaiset sakkorangaistukset SRA-kilpailuissa. Tuntee SRA:n ampumaluokat ja aseluokkavaatimukset. Kurssin läpäistyään saa SRA-ampujan statuksen.

Kurssin teoriakokeen ja käytännönkokeen hyväksyttävästi suorittanut henkilö saa oikeuden SRA AMPUJA korttiin, joka antaa valtuudet osallistua SRA-ammuntaharjoituksiin ja - kilpailuihin.

18 vuotta täyttäneille ja Sovelletusta reserviläisammunnasta kiinnostuneille. Kurssille osallistuminen vaatii riittävän ampumataidon kiväärillä ja pistoolilla. Esim. MPK perusammunta ja perusammunnan jatkokurssi kiväärillä ja pistoolilla. Ampumaote, tähtäinkuvan muodostaminen, laukaisutekniikka, lippaanvaihto, käännökset ja aseenkäsittelyn pitäisi olla sujuvaa ennen SRA-ampumakoetta. Kurssi ei ole aloittelevalle ampujalle. Raskaana olevat eivät voi osallistua kurssille.

SRA kortin saamisen edellytyksenä on kuuluminen johonkin reserviläisyhdistykseen.

Kurssin läpikäynti ei edellytä omia aseita, mutta ovat sallittuja. Järjestäjän puolesta on käytettävissä pistooli 9 mm. ja kivääri 5.56 x 45.

SRA turvallisen ampujan- kurssi sisältää teoriakoulutuksen, käytännön aseharjoittelua sekä käytännön ampumakokeen. SRA ampujakortin saamiseksi on molemmat osuudet suoritettava hyväksytysti. Mikäli käytännön koe ei mene läpi hyväksyttävästi kurssin aikana, järjestämme uusintakokeen kurssilaisille. Kurssille osallistuminen vaatii riittävän ampumataidon kiväärillä ja pistoolilla. Esim. MPK perusammunta ja perusammunnan jatkokurssi kiväärillä ja pistoolilla.

Käytännön ampumakoe tulee suorittaa hyväksyttävästi 6 kuukauden sisällä hyväksyttävästi.

Oppimateriaalina on SRA säännöt 8.0. Tulostakaa materiaali itsellenne ja ottakaa myös mukaan kurssille.

Lauantai 27.4
SRA teoria opetus klo 09.00–12.00. SRA teoriakoe 13.00 (Valtuustosali, Pohjankyröntie 136).
Lounas klo 12.15. Ravintola Tarjantti, Keskuskatu 5, Isokyrö.

Aseenkäsittelykoulutus ja ammunnat klo 14.00-17.00. (Tuomaanmäen ampumarata, Ventäläntie 76).
Ne, joilla on oma ase ja muut varusteet harjoittelevat niillä. Mikäli omaa asetta ja muita varusteita ei omista toimitaan MPK:n materiaalilla.

Ampumakokeet suoritetaan sunnuntaina 28.4. (rästipäivä katsotaan myöhemmin).

Sunnuntai 28.4.
08.30-12.00 Käytännön koulutus (Eräsalon ampumarata, Eräsalontie 129)
12.00-13.00 Lounas (omat eväät mukaan. Sämpylää tarjotaan)
13.00-17.00 Koulutus jatkuu sisältäen käytännön kokeen.

Ampumakoepäivä aloitetaan koulutuksella, jossa koulutetaan kylmä- ja kovapanosammuntoina SRA ampumakokeessa tarvittavia taitoja. Kun oppilas on osoittanut omaavansa vaadittavan osaamistason, hänet siirretään testiin.

Testin uudelleen suorittaminen on mahdollista saman päivän aikana.

Kurssimaksu sisältää koulutusmateriaalin ja vakuutuksen.

(Reserviläisurheiluliitto veloittaa kortista hyväksytyn kurssin jälkeen erillisen maksun. ÄLÄ maksa sitä osuutta kurssimaksun yhteydessä!)

Isokyrö (opetuspaikat kurssikirjeessä) Isokyrö

Kurssinjohtaja Jarmo Koskela p. 045 230 3705