SERE-erikoiskurssi (SERE-B EK) (KURSSI TÄYNNÄ)

Ajankohta 30.6.2024 - 5.7.2024
Paikkakunta Oulu
Ilmoittautumisaika 13.3.2024 13.03 - 16.6.2024 10.00

Kurssin tavoitteena on, että kurssilainen ymmärtää (osaa) soveltaen käyttää SERE-koulutuskokonaisuuden taitoja pitkäkestoisessa harjoituksessa fyysisen ja henkisen rasituksen alaisena.

Kurssi on tarkoitettu selviytymistaidoista syvällisesti kiinnostuneille reserviläisille ja MPK:n SERE-kurssien kouluttaja- ja kurssinjohtajatehtäviin hakeutuville.

Kurssilaisilla on oltava varusmiespalvelus suoritettuna sekä vähintään SERE-A tason koulutus tai muuten vastaavat tiedot ja taidot. Kurssille valittavat henkilöt tarkastetaan ja hyväksytään erikseen.

Kurssin alussa suoritetaan reppujuoksu, varusteina 20kg reppu, maastopuku ja varsikengät. Juoksumatka 5 km. Hyväksytyn suorituksen raja on 45 minuuttia. Testi on karsiva eikä sitä voi suorittaa ennakkoon.

Kurssilaisille jaetaan maastosuojavarustus.

Kurssilla suoritetaan SERE-B tason koulutus. Kurssin hyväksytysti läpäistyään sekä täyttäessään muut MPK:n kouluttaja- ja kurssinjohtajakriteerit, kurssilainen voi toimia alempien SERE-koulutustasojen kurssinjohtajana.

Kurssiohjelmaa ei julkaista ennakkoon.

Kurssi on osallistujille maksuton.

Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, perittävä maksu on 30 euroa.

Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta, koulutuskalenteri.mpk.fi. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse tai puhelimitse suoraan kurssin järjestävään koulutuspaikkaan.

Ampumaradan Paviljonki
Hiukanreitti 225
90650 Oulu

Kurssiin liittyvät kyselyt:
Visa Björn
Kurssinjohtaja
visabjorn@gmail.com

Kurssin hallinto (peruminen, yms.):
Juha Vihavainen
Valmiuspäällikkö