Kuntotestaajakoulutus

Kesto
Paikkakunta Kuopio
Ilmoittautumisaika 25.3.2024 11.00 - 21.4.2024 23.59

Kurssin jälkeen osallistuja ymmärtää fyysisen kunnon testaamiseen liittyvät varomääräykset ja ohjeistukset. Osallistuja tuntee fyysisen kunnon testaamiseen liittyvät toimenpiteet, testit ja osaa toteuttaa ne turvallisesti.

Kurssi soveltuu liikunnasta ja kuntotestaamisesta kiinnostuneille täysi-ikäisille MPK:n kouluttajille ja vapaaehtoistoimijoille sekä muille liikunnallisille henkilöille, joilla on kiinnostusta tulla mukaan MPK:n liikuntakursseille ja kuntotestitilaisuuksiin ohjaajaksi ja testaajaksi.

Pohjois-Savon Aluetoimisto tekee lopullisen päätöksen kurssilaisen hyväksymisestä kurssille

Kurssin tavoitteena on suorittaa reserviläisen kuntotestaajakurssi.
Kurssi koostuu MPKMOODLE:ssa suoritettavasta teoriaosuudesta ja 3.-4.5.2024 Kuopiossa pidettävästä lähijaksosta. Teoriaopetus koostuu reserviläisten kuntotestaamisen ja kuntotestien toimeenpanon perusteista ja testausturvallisuudesta ja lähijakson painopiste on kuntotestien käytännön toteutuksessa ja johtamisessa.

Hyväksytysti kurssin suorittaneelle henkilölle voidaan esittää Reserviläistestaajaoikeutta, joka vahvistetaan piirien esityksestä Puolustusvoimien aluetoimistoissa. Reserviläistestaaja voi johtaa ja valvoa reserviläisten kenttäkelpoisuustestejä (12 min juoksutesti, UKK-kävely ja lihaskuntotesti)

Kurssilaiset saavat tarkemmat ohjeet teoriaosuudesta ja lähijakson yleisjärjestelyistä hyväksymisilmoituksen yhteydessä.

Kurssilla ei ole yöpymismahdollisuutta.
Kurssilaisia ei varusteta. Ota mukaan ulko- ja sisäliikuntaan soveltuvat asusteet.

Kurssi järjestetään, jos kurssille ilmoittautuu vähintään 5 kurssilaista.

Pohjois-Savon Aluetoimisto tekee lopullisen päätöksen osallistujan hyväksymisestä kurssille.

Kurssin hyväksytysti suorittaneet asevelvolliset reserviläiset saavat kurssista kaksi rinnasteista kertausharjoituspäivää.

Kurssi järjestetään, jos kurssille ilmoittautuu vähintään 5 kurssilaista.

Lähijakson alustava ohjelma (pienet muutokset mahdollisia)

Perjantai
klo 16.00 mennessä - Kouluttajien ilmoittautuminen/PSALTSTO
klo 18.00 mennessä - Kurssilaisten palvelukseen mennessä
klo 18.00–18.30 - Harjoituspuhuttelu
klo 18.30–21.00 - Teoriaosuuden kertaus, kurssiturvallisuus

Lauantai
klo 7.30–11.30 - Kuntotestien johtaminen ja suorittaminen
klo 11.30–12.15 - Lounas
klo 12.15–16.00 - Kuntotestien johtaminen ja suorittaminen
klo 16.00–17.00 - Kurssin päättäminen, palautetilaisuus
klo 17.00 mennessä kurssilaisten kotiuttaminen

Kurssi on maksuton.

Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää tulematta ilmoittamatta siitä etukäteen, perittävä maksu on 30 euroa.

Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse suoraan kurssin hallinnosta vastaavalle henkilölle (Jukka Mutanen, jukka.mutanen@mpk.fi, puh. 0443933171).

Kuopio
Vuorikatu 26 B
70100 Kuopio

Kurssinjohtaja: Timo Ristola (puh. 050 539 0555, thetimoristola@gmail.com)