Reserviläisten kuntotestaajakurssi

Kesto 2 vrk
Paikkakunta Parolannummi
Ilmoittautumisaika 2.4.2024 10.45 - 6.5.2024 23.00

Kuntotestaajakoulutuksen tavoitteena on kouluttaa piireille osaavia kuntotestaajia, jotka toimeenpanevat turvallisia ja laadukkaita kuntotestejä reserviläisille ja muille omasta kunnostaan kiinnostuneille kansalaisille.

Kurssi on tarkoitettu henkilöille, joilla on kiinnostusta reserviläisten kuntotestauksesta ja lisäksi omaavat liikunnallista osaamista, esimerkiksi ovat toimineet käytännön valmennustehtävissä, sekä saaneet siihen tarvittavan koulutuksen. Henkilö on lisäksi koulutuksen jälkeen halukas sitoutumaan reserviläisten kuntotestaukseen vähintään 3 - 5 vuodeksi.

Kurssin suorittaminen

1. Teoriaosuus: Teoriaopetus koostuu reserviläisten kuntotestaamisen ja kuntotestien toimeenpanon perusteista, sekä turvallisuudesta. Teoriakurssin opintojen laajuus on 8 tuntia. Teoriaosuus suoritetaan MPKMoodle-verkko-opetuksena.

2. Lähiopetus: Teoriaosuuden hyväksytty suoritus mahdollistaa osallistumisen lähiopetukseen 18.5.2024, jonka painopiste on kuntotestien käytännön toteutuksessa ja johtamisessa. Lähiopintojen laajuus on 8 - 10 tuntia.

3. Molempien osakokonaisuuksien hyväksytty suoritus antaa osallistujalle reserviläisten kuntotestaajaoikeuden, joka vahvistetaan piirin esityksestä puolustusvoimien aluetoimistossa.

1. Ilmoittaudu kurssille
2. Ilmoittaudu kurssin teoriaosuuteen MPKMoodlessa (linkki: https://koulutuskalenteri.mpk.fi/Koulutuskalenteri/Tutustu-tarkemmin/id/182114#13244284 ).
3. Suorita MPKMoodlessa kurssin teoriaopiskelu ja verkkotentti 6.5.2024 mennessä
4. Tulosta verkkotentin todistus teoriaosuuden suorittamisesta
5. Lähetä todistuskopio teoriaosuuden suorittamisesta kurssinjohtajalle
6. Kurssinjohtaja siirtää sinut ilmoittautunut tilaan
7. Sinulle lähetetään tarkemmat ohjeet lähijaksosta ja lähijakson ohjelma
8. Osallistu lähiopetukseen

Kurssi on maksuton.

Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, perittävä maksu on 30 euroa.

Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta, koulutuskalenteri.mpk.fi. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse tai puhelimitse suoraan kurssin järjestävään piiriin.

Panssariprikaati
Parolannummentie 298