LOUHI 24 Taisteluensiavun kouluttajakurssi sodanajan johtajille

Kesto 3,0 pv
Paikkakunta Upinniemi
Ilmoittautumisaika 9.6.2024 12.57 - 24.7.2024 23.00

Kouluttajakurssin tavoitteena on kouluttaa Puolustusvoimille ja Rajavartiolaitokselle sodanajan johtajia, sijoitettuja tai sijoittamattomia, jotka ovat osaavia kouluttamaan minimissään oman joukkonsa taisteluensiavun perusteisiin.

Kurssin jälkeen koulutettavaa osaa:
- kiristys- ja painesiteen käytön
- lämpöpeitteen hyödyntämisen
- hätäsiirrot ja sen taktiikan
- sekä toimia kouluttajana.

Kurssi soveltuu sodanajan johtajille, jotka tulevat kouluttamaan joukkoaan.
Kurssi sopii myös kouluttajaksi hakeutuvalle reserviläiselle ja jo sitoutuneille kouluttajille, jotka haluavat laajentaa osaamistaan.
Kurssille voi hakeutua myös miehistöön kuuluvat, jotka ovat kiinnostuneita kouluttamaan.

Kurssilaisilta vaaditaan normaalia fyysistä peruskuntoa. Kurssilla liikutaan raskaissa varusteissa ja kuljetaan paikoitellen vaikeakulkuisessa maastossa.

Taisteluensiavun perusteet sisältäen;
- Kiristys- ja painesiteen käytön
- lämpöpeitteen hyödyntämisen
- hätäsiirrot ja taktiikan
- sekä toimimisen kouluttajana.

Kurssi on osallistujalle maksuton.
Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, perittävä maksu on 30 euroa.
Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta, koulutuskalenteri.mpk.fi. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse osoitteeseen meripuolustuspiiri@mpk.fi.

Upinniemi
Upinniementie 1160