Koiranohjaajan jatkokurssi 1

Paikkakunta Upinniemi
Ilmoittautumisaika 8.5.2024 8.00 - 15.6.2024 21.00

Kurssin jälkeen osallistuja:
- tuntee ilmavainu- ja sisätilaetsinnän sekä jäljestämisen periaatteita.
- osaa toimia yhteistyössä koiran kanssa etsintäkokonaisuuksissa.
- osaa koiran hätäensiavun perusteet., toimintakyvyn ylläpidon ja alue-etsinnän pääpiirteitä.

Ensisijaisena kohderyhmänä on koiranohjaajiksi sijoitetut, sekä niihin tehtäviin soveltuvat reserviläiset, jotka eivät ole saaneet koiranohjaajakoulutusta. Kurssille voi osallistua myös muita aloittelevia ohjaajia ja koiria.

Kurssi toimii jatkokoulutuksena Koiranohjaajien peruskurssi 2 kokonaisuudelle. Peruskurssi 2 käymistä suositellaan jatkokursseille osallistuville, mutta riittävät pohjatiedot omaaville se ei ole pakollinen.
Jatkokurssi 1 antaa edellytykset koulutusohjelman seuraaville kursseille osallistumiseen.

Kurssilla koulutettaville opetetaan eri etsintämenetelmät maastossa ja rakennetulla alueella, niiden kouluttaminen koiralle, koiran hallinta eri tilanteissa ja koiran hätäensiapu.

Tarkemmat ohjeet ja tiedot kurssin sisällöstä osallistuja saa kurssikirjeessä.

Kurssi on osallistujalle maksuton.
Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, perittävä maksu on 30 euroa.
Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta, koulutuskalenteri.mpk.fi. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse osoitteeseen meripuolustuspiiri@mpk.fi.

Upinniemi
Upinniementie 1160