Perinnekivääriammunta 300 m

Kesto 0,5
Paikkakunta Kajaani
Ilmoittautumisaika 12.5.2024 12.00 - 12.7.2024 12.00

Tavoitteena on perusampumataidon ylläpitäminen ja kehittäminen sekä edesauttaa perinteisten sotilaskivääri- ja pistoolilajien säilymistä vapaaehtoisen maanpuolustustoiminnan jokamiehen lajeina.
Kurssilainen
Ymmärtää (osaa)
- Aseen kohdistamisen
- Kilpasarjan ampumisen.

Kurssi soveltuu täysi-ikäisille kivääriammunnan harrastajille. Turvallisen aseenkäsittelyn perusteet tulee hallita.

Kurssilla käytetään kurssilaisten omia aseita ja patruunoita. Käytettävän aseen peruskohdistus on tarkoituksenmukaista tehdä ennen kurssia. Mahdollisen laina-aseen käyttämisestä on sovittava etukäteen kurssinjohtajan kanssa. Laina-aseita on saatavissa rajallinen määrä.
Varaa mukaasi tarvittavat juomat ja välipalat. Kurssinjohtaja lähettää kalenteriviikolla 29 tarvittavat ohjeet käytännölisiin asioihin liittyen.

Kurssilla ammutaan RESUL:n sääntöjen mukainen Perinnekivääri 300 m, makuu. Vaatimukset aseelle: "Mikä tahansa ennen vuotta 1945 suunniteltu pulttilukkoinen sotilaskäyttöön tarkoitettu kivääri. Aseen on oltava mallinmukainen eli siinä kunnossa kuin se on ollut palveluskäytössä." Hihnatuki on sallittu aseen omaa kantohihnaa käyttäen. Hihnan on oltava mallinmukainen ja kiinni aseessa molemmista päistään.
Ammutaan kohdistus 5+5 ls ja 2x10 ls kilpasarja, joista parempi huomioidaan lopputulokseen. Ampuma-asento maaten, hihnatuen käyttö on sallittu.

Mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen, peritään kurssimaksu kokonaisuudessaan.
Ilmoittautumisen voi perua, jos kurssin alkamiseen on vähintään 7 vuorokautta. Peruutus onnistuu omalta MPK-kortilta, koulutuskalenteri.mpk.fi. Lähempänä kurssin alkua osallistumista ei voi perua ilman pätevää syytä (esim. sairastuminen, loukkaantuminen, työeste). Tällaisista esteistä tulee ilmoittaa sähköpostitse tai puhelimitse suoraan kurssin järjestävään koulutuspaikkaan.

Hoikanportin ampumarata
Lehtovaarantie 450