Arjen turvallisuuskurssi keskisellä Uudellamaalla

Kesto iltawebinaari sekä 2 päivää
Paikkakunta Järvenpää
Ilmoittautumisaika 17.5.2024 23.00 - 18.8.2024 23.59

Arjen turvakurssin tavoitteena on lisätä osallistujan perustietoja ja -taitoja ennakoinnista, varautumisesta ja toimimisesta erilaisissa kodin arjen häiriötilanteissa.

Koulutus on kohdennettu ensisijaisesti keskisen Uudenmaan yli 16-v. naisille. Kurssille otetaan ilmoittautumisjärjestyksessä enintään 30 osallistujaa.

Kurssi toteutuu 3-osaisena peruskurssina
- keskiviikkona 4.9. klo 18–20 Teams-luentona: Johdanto ja Kotivara 72 h
- lauantaina 7.9. klo 9–15 lähikoulutuksena Järvenpään kirjastossa, Kirjastokatu 8, jolloin aiheina tulipalo, varoittimet, alkusammutus, vesivahinko, luonnonilmiöt, liikenne, muu häiriötilanne, alueen näkökulmasta.
- sunnuntaina 8.9. klo 9-16 lähikoulutuksena PV:n kurssikeskuksessa Tuusulan Rantatie 66, jolloin aiheina liikenneturvallisuus, hätäensiapu ja alkusammutus.

Kurssin osallistuja tutustuu erilaisiin kodin ja perheen arjen vaara- ja häiriötilanteisiin ja oppii ennakoimaan ja varautumaan niihin ja ennalta ehkäisemään niitä.
Kurssin jälkeen osallistuja
- tuntee kodin ja lähiympäristön turvallisuusriskejä
- osaa ennalta ehkäistä ja varautua niihin
- osaa selviytyä yleisimmistä arjen häiriötilanteista
- ymmärtää kotivaran merkityksen
- hallitsee ennakoinnin merkityksen
- tiedostaa riskejä, joissa turvallisuus voi joutua uhatuksi.

Kurssi järjestetään yhteistyössä Turvakurssin killan, Naisten Valmiusliitto Uudenmaan alueneuvottelukunnan, Pelastustoimen ja Järvenpään kirjaston kanssa.

Kurssimaksu 20€ kattaa sunnuntain kaksi ruokailua. Lauantaina kirjastossa osallistujilla on omat eväät. Tuusulan sotilaskotisisaret perivät maksun munkkikahvista lauantaina 7.9.

Huom! Kurssimaksu laskutetaan, mikäli kurssille hyväksytty osallistuja jättää käyttämättä kurssipaikan ilmoittamatta siitä etukäteen kurssinjohtajalle vähintään seitsemän (7) päivää ennen kurssin alkua. Peruutuksen voi tehdä MPK-kortin kautta ja ilmoittamalla perumisesta koulutuksen järjestäjälle ja kurssinjohtajalle.
Tämän jälkeen kurssille osallistumista ei voi veloituksetta peruuttaa ilman pätevää syytä.

Microsoft Teams, Järvenpään kirjasto ja Puolustusvoimien Palvelukeskus
Kirjastokatu 8 Järvenpää