Toiminta rakennetulla alueella (TRA 1) kurssi

Ajankohta 4.10.2019 - 6.10.2019
Paikkakunta Tikkakoski
Ilmoittautumisaika

Kurssin tavoitteena on oppia taisteluperusteet toimimisesta rakennetulla alueella niin taisteluparina, partiona kuin ryhmänäkin.
Kurssin jälkeen koulutettavat:
- osaavat asutuskeskustaistelun perusteet
- osaavat liikkua ja toimia asutusalueella, rakennuksen läheisyydessä ja sisällä rakennuksessa
- osaavat aseen käytön rakennuksessa
- osaavat toimia ryhmän osana / ryhmän johtajana rakennetussa ympäris-tössä.

Keski-Suomen aluetoimiston (KSALTSTO) sijoittamat reserviläiset.
HUOM ! Reserviläinen, joka et ole saanut kutsua tälle kurssille, mutta täytät em kriteerit ja tunnet mielenkiintoa osallistua kurssille, voit ilmoittatua tälle kurssille MPK:n tietojen-hallintajärjestelmässä.
MPK:n Tikkakosken koulutuspaikka (TIKOPA) esittää sinua kurssille, mikäli kurssilla on tilaa. KSALTSTO tekee päätöksen oikeudestasi osallistua ja saat päätöksestä ilmoituksen.

Suositeltavat esitiedot

Kurssin ensimmäinen päivä harjoitellaan ”kylmillä” aseilla ja toisena päivänä on ammuntaosio. Pääpaino on kuitenkin tekniikoiden ja taktiikan harjoittelu ilman ammuntaa.
Hyödyllisiä varusesineitä voi varata mukaan oman harkinnan mukaan: erityisesti suositellaan mukaan otettavaksi polvisuojia ja ohuita suojakäsineitä joilla voidaan torjua yleisimmät pienet nirhaumat.

Kurssimajoitus on kasarmissa, ruokailut maastossa kertakaäyttöastioista ja varuskuntaravintolassa.

Omat sään mukaiset varusteet varusteet, makuupussi, peseytymisvälineet ja pyyhe mukaan.

Ilmasotakoulu
Luonetjärventie 135