Sovellettu reserviläisammunta SRA-teoriakurssi

Kesto 1 päivää
Paikkakunta KUOPIO
Ilmoittautumisaika 16.4.2018 9.19 - 6.5.2019 8.00

Kurssilaiset suorittavat virallisen SRA (sovellettu reserviläisammunnan) teoriakurssin. Kurssi on Reserviläisurheiluliiton (RESUL) virallisen ohjelman mukainen SRA-ampujan teoriakurssi, joka järjestetään Maanpuolustuskoulutusyhdistyksen (MPK) kurssina. Kurssi antaa teoreettiset valmiudet aloittaa käytännön harjoittelu, joka mahdollistaa osallistumisen SRA-käytännön kokeeseen. Teoriakokeen läpäisseet jaetaan haastattelun ja esikyselyn perusteella kolmeen tasoryhmään, ja jokaiselle laaditaan henkilökohtainen harjoittelusuunnitelma.

Sovelletun reserviläisammunnan tarkoitus on kehittää ja vertailla reserviläisten tilanteen mukaista ampumataitoa. Lajiesittely: https://www.youtube.com/user/vihmatube

Kurssin jälkeen opiskelija tuntee viimeisimmät turvallisuusmääräykset, osaa turvallisen asekäsittelyn ja kykenee toteuttamaan ammunnat turvallisesti määräysten mukaan.

SISÄLTÖ
Kurssi sisältää teoriaopetuksen, asekäsittelyä esittelevän koulutuksen ja teoriakokeen.
Kurssilaisen tulee varata mukaan kyniä ja muistiinpanovälineet, sekä viimeisin voimassa oleva SRA-sääntökirja tulosteena tai sähköisesti (lataa osoitteesta www.sra-ammunta.fi )
Voit osallistua kurssille ja suorittaa ko. kurssipäivän aikana käytännön kokeen myös ilman Reserviläis/Reserviupseeri-järjestön jäsenyyttä ja ampumavakuutusta.

KURSSIN AIKATAULU
Lauantai 18.5.
08.00 kurssin aloitus, opetustarkoitus ja varomääräykset
08.30 Sovelletun reserviläisammunnan (SRA) teoriaosuus
12.00 lounas
12.30 teoriakoulutus jatkuu
15:00 teoriakoe
16.45 ohjeet jatkotoiminnasta, koulutuksen päätös klo 17 mennessä

Suositeltavat esitiedot

1 Kurssi järjestetään jos 18.04.2019 mennessä on ilmoittautunut vähintään 15 osallistujaa
2 Kurssille voidaan ottaa korkeintaan 40 kurssilaista
3 Ilmoittautuminen suljetaan HETI 40 osallistujan täytyttyä tai viimeistään 30.04.2019.
4 Hintaan (35€) sisältyy: koulutus, lounas ja kahvi
5 Kurssi pidetään myöhemmin vahvistettavissa tiloissa Siilinjärvellä tai Kuopiossa
6 Alkoholin tai huumaavien aineiden käyttö kurssilla on kielletty
7 Kurssilaiset ovat vakuutettuja MPK toimesta kurssin ajan (pl matkat)