B-ajolupakurssi

Kesto 1
Paikkakunta Parola
Ilmoittautumisaika 24.10.2018 - 10.12.2018

Tavoitteena on antaa kurssilaisille riittävät perustiedot ja -taidot niin, että heille voidaan myöntää Puolustusvoimien B-luokan ajoneuvojen ajo-oikeus.
Tuntee Puolustusvoimien ajoneuvojen käyttöön liittyvät erityispiirteet ja -määräykset.
Osaa suorittaa ajoneuvon vastaanottamiseen ja luovuttamiseen sekä käyttöön liittyvät toimet.
Hallitsee ajoneuvon käytön erilaisissa maatoissa ja olosuhteissa.

MPK.n ja MAAKK:n sitoutuneille, jotka toimivat aktiivisesti kursseilla ja harjoituksissa harjoituksenjohtajana, vääpelinä, kouluttajana ja kuljetustehtävissä. Myös muiden sidosryhmien, joiden toiminnassa käytetään Puolustusvoimien ajoneuvoja, toimijat voivat ilmoittautua kurssille.

Suositeltavat esitiedot

Ilmoittautujalla tulee olla voimassa oleva vähintään B-luokan ajokortti. Ilmoittautujalla ei saa olla ajo-oikeuteen vaikuttavia rikkeitä, eikä rikoksia. Puolustusvoimat tarkastaa ilmoittautuneiden koulutuskelpoisuuden, jonka jälkeen ilmoittautujalle ilmoitetaan hyväksymisestä.
Kurssin suorittaneille myönnetään oikeus kuljettaa Puolustusvoimien ajoneuvoa siviilikorttia vastaavassa ajoneuvoluokassa, enintään kuitenkin BE -taso.
Koulutus tapahtuu sekä sisä- että ulkotiloissa. Kurssia ei varusteta!
Ajokortti on esitettävä ilmoittautuessa.

Panssariprikaati, Sotilaskoti 2, Vaakunasali
Parolannummentie 219