Ilmapuolustus ja intti tutuksi naisille

Ajankohta 7.6.2019 - 9.6.2019
Kesto 3 vrk
Paikkakunta Tikkakoski
Ilmoittautumisaika 24.12.2018 - 3.6.2019

Tutustuttaa naisten vapaaehtoiseen asepalvelukseen hakeneet tai hakeutuvat naiset Puolustusvoimien toimintaan.
Lisäksi kurssin tavoitteena on, että kurssilaiset oppivat tuntemaan omia valmiuksiaan suorittaa naisten vapaaehtoinen asepalvelus, sekä osaavat hakea naisten vapaaehtoiseen asepalvelukseen.

Kurssi soveltuu 18 vuotta täyttäneille perusterveille naisille, jotka harkitsevat tai ovat hakemassa naisten vapaaehtoiseen varusmiespalvelukseen.

Suositeltavat esitiedot

Kurssi järjestetään Ilmasotakoulun Länsirannalla, Viestitie 7, Tikkakoski.
Kurssilla on mahdollisuus päästä tutustumaan Ilmavoimien lentokalustoon.

HUOM ! Kurssin alussa sinulle jaetaan puolustusvoimien maastopuku, T-paita, poolopaita, lakki, väliasun pusero ja -housut, sekä varsikengät sekä makuupussi, reppu ja tarvittaessa myös sadeasu.

Ilmoittautumisen yhteydessä sinun tulee vastata varusteiden kokotaulukon kysymyksiin. Ohjeet varusteiden valintaan ja kokovertailuun löydät kurssin esittelysivulta "Tutustu tarkemmin" -osiosta (https://www.mpk.fi/Default.aspx?tabid=943&id=88002).
HUOMAA, että vastaukset ovat pakollisia. Ulospäin näkyvä varustus on kaikille sama, eli Puolustusvoimien jaettava varustus. Niiden alla voi olla omaa alus- ym. vaatetusta. Väliasun puseron ja -housut kannattaa varata yhtä numeroa tarvetta suuremmat (nm. kokemuksen perusteella).

Ensimmäisen yön majoittuminen tapahtuu kasarmilla ja toisen yön teltassa. Ota mukaasi sopivaa alusvaatetusta, peseytymisvälineet sekä välttämättömiksi katsomasi henkilökohtaiset muut varusteet ja tarvikkeet (esim. hygieniavälineet ja reseptilääkkeet).

Ilmoita samassa kyselyssä myös mahdollnen erityisruokavaliosi. Tällä ei tarkoiteta mieltymyksiä.

Epäselvissä tapauksissa ota yhteyttä Hanna Summaseen, puhelin 0409614480 , sähköposti: hasufelin@gmail.com

Ilmasotakoulu
Viestitie 7
41161 Tikkakoski