Ketun Kierros 2019 - Maastotaidot

Kesto 2 vrk
Paikkakunta Mikkeli, Karkialampi
Ilmoittautumisaika 1.1.2019 20.00 - 31.10.2019 22.00

Kyettävä liikkumaan ja majoittumaan maastossa valoisalla ja pimeässä. Kurssilainen hallitsee perusteet maastossa liikkumisesta valoisalla ja pimeällä, maastossa majoittumisesta telttamajoituksessa, keskeisistä maasto- ja erätaidoista sekä henkilökohtaisen ja ryhmän toimintakyvyn ylläpitämisestä syksyisissä maasto-olosuhteissa. Kurssilainen osaa toimia ryhmän ja sen partion jäsenenä maasto-olosuhteissa ja vaihtelevissa tilanteissa.

Kaikille maastotaitojen oppimisesta tai kertaamisesta sekä toimintakyvyn ylläpitämisestä maasto-olosuhteissa eri tilanteissa kiinnostuneille ja vähintään tyydyttävän fyysisen kunnon omaaville. Ei sovellu liikuntarajoitteisille. Alaikäaja on 18 vuotta. Kurssi on luonteeltaan maastotaitojen peruskurssi. Kurssille ilmoittautumisen yhteydessä voi ilmoittaa, haluaako mieluummin maasto- ja erätaidoista vähemmän kokemusta omaavien ryhmään (perustiedot- ja taidot) vaiko niissä jo kokeneempien ryhmään (lisätiedot ja -taidot). Pääosa ohjelmasta on molemmille ryhmille sama. Kurssi soveltuu hyvin maastossa liikkumisesta ja maastotaidoista kiinnostuneelle reserviläiselle, mutta asepalveluksen tai naisten vapaaehtoisen asepalveluksen suorittaminen ei ole edellytyksenä kurssille osallistumiselle.

Suositeltavat esitiedot

Kurssilaiset varustetaan maastovaatetuksella ja -jalkineilla, makuupusseilla ja -alustoilla sekä repuilla. Yöpyminen tapahtuu lämmitettävissä teltoissa (puolijoukkueteltat). Kurssin ennakko-ohje lähetetään ilmoittautuneille viimeistään kaksi viikkoa ennen kurssia ja siinä on ohjeet muun muassa mahdollisista mukana tuotavista omista varusteista. Heille, jotka ovat suorittaneet asepalveluksen tai naisten vapaaehtoisen asepalveluksen, Puolustusvoimat myöntää kurssin suorittamisesta kaksi (2) rinnasteista kertausharjoitusvuorokautta.

Kurssimaksuun sisältyy suojavaatetus, muonitus, vakuutus, materiaalit

Rak 12, Army Hostel
Jääkäritie 5