RIMSNIPER19 Tarkka-ammuntakilpailu

Ajankohta 8.6.2019
Paikkakunta Vaasa
Ilmoittautumisaika 3.6.2019 mennessä

Kurssin tavoitteena on tarkka-ampujaksi koulutettujen reserviläisten tilanteenmukaisen toiminnan arvioiminen, ylläpito ja kehittäminen.

Tarkka-ampujakoulutuksen varusmiespalveluksessa tai MPK:n kursseilla saaneet reserviläiset.

Suositeltavat esitiedot

Kilpailun toteutus: Kilpailu toteutetaan yksilökilpailuna. Tehtävät noudattavat PRS-kilpailujen sääntöjä. Tarkempi kilpailuohje jaetaan ilmoittautuneille.

Ilmoittautuminen: Kilpailijat ilmoittautuvat MPK:n kurssin kautta.

Majoitus ja ruokahuolto: Kilpailijoilla on mahdollisuus majoittua perjantain ja lauantain välisen yön korvauksetta. Saapuminen klo 20:30 – 21:00 välillä. Omat vuodevaatteet tai makuupussi tarvitaan. Majoitustiloissa on keittiö varusteineen. Majoituksesta on ampumaradalle on matkaa noin 12 km. Kilpailun aikana kilpailijat vastaavat omasta ruoka- ja juomahuollostaan. Organisattion puolesta on kahvitarjoilu.

Aseet, patruunat ja maalilaitteet: Aseen kaliberin tulee olla 22 lr. Patruunoita tarvitaan enintään 150. Pisimmät ampumaetäisyydet ovat 306 m. Maaleina käytetään metallitauluja, osumasta reagoivia tauluja ja pahvitauluja
Pakolliset välineet:
- ase, hallussapitolupa ja 150 patruunaa
- kuulosuojaimet

Suositellut muut varusteet:
- suojalasit
- etutuki tai reppu yms aseen tukemiseksi
- pieni tukipussi esin aseen perän tukemiseksi
- eväät kilpailun ajaksi
- katselukiikari

Kilpailussa saa käyttää enintään kahta aseen tukemiseen tarkoitettua pussia. GPS-laitteiden käyttö on sallittua. Laser-etäisyysmittarin käyttö on sallittu ainakin osassa tehtäviä. Pitkän ampumakepin tai ampumatuen käyttö ei ole sallittua. Kilpailuorganisaatio ei jaa karttoja. Ampumaetäisyydet maaleihin ilmoitetaan yhtä tehtävää lukuunottamatta.

Pohjanmaan tarkka-ampujat ry veloittaa 30 € taulumaksun eri ohjeiden mukaan.

Vaasa Kivijärven ampumarata
65100 Vaasa