Lähitaistelun perusteet, kylmät aseet (jatko)

Ajankohta 19.1.2019 - 20.1.2019
Kesto 2 pv
Paikkakunta Tuusula
Ilmoittautumisaika

Kurssin tavoite: Laajentaa näkemystä ns. kylmien ja/tai tilapäisaseiden käytöstä sotilaslähitaistelussa.
Kurssilla opetetaan lähinnä terä-ja lyömäaseiden käytön perusteita niin hyökkäys- kuin puolustusnäkökulmasta yhtä ja useampaa vastustajaa vastaan. Opetus perustuu Kaakkois-Aasialaisten sotataitojen militarisoituun muotoon. Osallistujia pyydetään ottamaan mahdollisuuksien mukaan esim. ampujan suojalasit sekä hammassuoja mukaan harjoitukseen. Sääolojen salliessa harjoitukset toteutetaan ulkona, Taistelukoulun sali varattu myös. Varusteina käytetään kevyttä taistelijan varustusta: maastopuku, varsikengät (sisätiloissa saliin sopivat urheilujalkineet), taisteluliivi/plate carrier ja mahdollisesti kypärä.
Kurssin fyysinen vaativuustaso on keskitasoa, jossa ajoittain käytetään koko kehon nopeaa fyysistä liikettä toiminnan toteuttamiseksi. Osallistujien tulee kyetä 7-8 tunnin päivittäiseen tarkkaavaisuutta vaativaan harjoitteluun. Harjoitusvälineet paikan päällä MPK:n järjestämänä

Lähitaistelun perusteet, Kylmät Aseet peruskurssin hyväksytysti suorittaneille, tai vastaavat taidot omaaville reserviläsille

Suositeltavat esitiedot

Lähitaistelun perusteet, Kylmät Aseet peruskurssin hyväksytty suorittaminen, tai vastaavat taidot.

Puolustusvoimien kurssikeskus
Rantatie 66 Tuusula