Sodan Oikeussäännöt Teemaseminaari

Kesto 1 pv
Paikkakunta Tuusula
Ilmoittautumisaika

Aloittaa Sodan Oikeussääntöjen koulutusohjelman kouluttajapoolin kokoaminen. Tilaisuuden jälkeen osallistujat tuntevat koulutusohjelman sisällön ja koulutuskokonaisuudet sekä osaavat opettaa ryhmätyötehtävässä käsittelemänsä aiheen ja tuntevat siihen liittyviä yksityiskohtia.

PV:n ja MPK:n sodanoikeussääntöjen kouluttajat, sijoitetut sotilaslakimiehet ja komentotoimistojen päälliköt, sotilaspoliisikomppanioiden ja joukkueiden johtajat ja kouluttajat. SPOL-kiltojen edustajat.

Kouluttajien osaamisen varmistamiseksi ja ylläpitämiseksi MPK järjestää kouluttajapooliin kuuluville vuodesta 2019 alkaen parittomina vuosina yksipäiväisiä sodan oikeussääntöjen teemaseminaareja, joissa käsitellään ajankohtaisia sodan oikeussääntöihin liittyviä asiakokonaisuuksia. Kurssilaiset valitaan MPK:n keskustoimiston ohjeen mukaisesti. Saatuaan piiripäälliköltä luvan kurssilainen ilmoittautuu kurssille itsenäisesti. Piiripäällikkö ilmoittaa kurssilaisten nimet kurssin hallinnoitsijalle.

Suositeltavat esitiedot

Osallistujien odotetaan liittyvän sodan oikeussääntöjen kouluttajapooliin.

Tilaisuuteen suositellaan otettavan mukaan kannettava tietokone/vast ryhmätyöskentelyä varten.

Puolustusvoimien kurssikeskus
Rantatie 66 Tuusula