Lähitaistelun peruskurssi

Kesto 2 pv
Paikkakunta Tuusula
Ilmoittautumisaika

Lähitaistelun peruskurssin tavoite on tietää itsepuolustuksen ja lähitaistelun perusteet käytännössä. Tavoite on osata torjua yksittäisiä päähän kohdistuvia iskuja ja tietää kuinka vapaudutaan yleisimmistä vaarallisista otteista ja tarttumisista. Lisäksi tavoite on tuntea, kuinka tarvittaessa kyetään vahingoittamaan vastustajaa/vihollista ilman asetta tai astaloa.

Kurssi soveltuu reserviläisille, jotka haluavat oppia puolustamaan itseään, suunnittelevat hakeutumista maakuntajoukkoihin tai haluavat muuten vahvistaa osaamistaan lähitaistelussa. Lähitaistelun peruskurssin kautta on helpompi hakeutua vaativammille lähitaistelukursseille. Kurssilla opittavat asiat tukevat sovellettua reserviläisammuntaa ja muita sotilaan perustaitoja.

Suositeltavat esitiedot

Soveltuu kaikille keskiverrossa kunnossa oleville reserviläisille

Puolustusvoimien kurssikeskus
Rantatie 66 Tuusula