Korpi 19 Kesäselviytymiskurssi

Kesto 3 vrk
Paikkakunta Raseborg
Ilmoittautumisaika 14.6.2019 16.00 mennessä

Kurssin jälkeen jokainen osallistuja osaa saaristossa selviytymisen perusteet ja osaa toimia useita vuorokausia selviytymistilanteessa oman toimintakykynsä säilyttäen.

Kurssi soveltuu kaikille 15 täyttäneille Suomen kansalaisille. Alle 18 vuotiaailla pitää olla vanhempien lupa ja kirjautuminen tapahtuu ottamalla yhteyttä kurssin johtajaan. Kurssille osallistumista ei suositella, jos noudatat ehdotonta kasvisruokavaliota, sinulla on keliakia, runsaasti ylipainoa, sepelvaltimotauti, korkea verenpaine tai diabetes. Ennen kurssia on suositeltavaa aloittaa punkkirokotuskuuri.

Suositeltavat esitiedot

Erätaidot ja -perinteet ovat olleet ässä suomalaisten hihassa. Niillä on selviydytty kivikaudella, keskiajan savupirteissä, sekä talvi- ja jatkosodassa.

Tänä päivänä ihmiset tarvitsevat enää harvemmin näitä taitoja arjessaan, mutta entä, kun ruskavaelluksella keskellä Lapin syvintä erämaata rinkka kaikkine varusteineen häviää virran mukana jokea ylittäessä? Tai, kun alkukesän melontaretkellä rajuilma yllättää ulkosaaristossa ja pelastaudut saarelle, mukanasi vain päälläsi olevat päiväretken varusteet? Puhelimesta akku loppui juuri kriittisellä hetkellä, etkä voi kutsua apua paikalle.

Ovatko selviytymistaitosi ajan tasalla?

Tervetuloa Dragsvikiin selviytymiskurssille, oppimaan perinteisiä erätaitoja ja uusimpia selviytymistekniikoita valvotuissa, turvallisissa puitteissa. Mukaan tarvitset vain puukon, tulukset ja ennen kurssia valmistamasi pienen selviytymisrasian.

Kurssilla opit mm. tilapäismajoitteen rakentamisen, tulenteon, hankkimaan ravintoa ja vettä luonnosta, sekä ylittämään vesistön turvallisesti. Kurssin läpäiseminen edellyttää fyysistä terveyttä sekä henkistä kanttia ja halua kestää janoa, nälkää ja epämukavia olosuhteita.
Tule, opi ja testaa rajojasi!
VARUSTAUTUMINEN:
Kurssilaisille jaetaan kaikki kurssilla tarvittavat varusteet. Mukaan otat ainoastaan: oman aluskerraston, puukon, tulukset (EI tulitukkuja tai sytytintä), selviytymisrasian, pokasahanterän ja henkilökohtaiset lääkkeet.

HUOM!

Ilmoittautumismaksua ei palauteta, mikäli osallistuminen perutaan alle 14 vrk ennen kurssin alkamista.
Sairaustapauksissa vaaditaan lääkärintodistus.

Uudenmaan Prikaati