PikkuNASTA FANNI 2019 - Arjen turvallisuus

Kesto 2,5 vrk
Paikkakunta Oulu
Ilmoittautumisaika 5.8.2019 9.00 - 15.9.2019

Tavoitteena on, että kurssin käytyään osallistuja tietää miten selviytyä yleisimmistä arjen häiriötilanteista ja osaa hyödyntää kotivaraa. Lisäksi hän osaa antaa hätäensiapua, tietää erilaisia alkusammutusvälineitä ja osaa käyttää niitä. Kurssin käytyään osallistuja tietää miten varautua etukäteen matkaan, ja tietää miten toimia poikkeustilanteissa matkoilla ollessa. Lisäksi osallistuja tietää miten käyttää kodin sähköisiä, verkkoon kytkettyjä laitteita turvallisesti.

Kurssi on tarkoitettu naisille 15 vuotta täyttäneille naisille, jotka haluavat kehittää osaamistaan arjen häiriötilanteiden ennakoinnissa ja niistä selviytymisessä. Koulutuksen jälkeen kurssilainen tiedostaa keskeisimmät arjen turvallisuusuhat ja osaa varautua niiden varalle. Alle 18 vuotiaiden osallistuminen edellyttää holhoojan suostumusta.

Suositeltavat esitiedot

PikkuNASTA-harjoitukset ovat valtakunnallisia naisille kohdennettuja valmiusharjoituksia, jotka järjestetään vapaaehtoisten naisten voimin. Osallistuminen ei edellytä aikaisempaa kurssikokemusta tai ennakkotietoja tai -taitoja valitun kurssin aiheesta. Harjoitukseen osallistuminen vaatii normaalia terveyttä ja kuntoa. Harjoituksen aikana lattiamajoitus Maanpuolustustalon tuvissa. Koulutus on luonteeltaan kaikille naisille soveltuvaa peruskoulutusta.

Harjoitukseen hyväksytyille lähetetään noin kuukautta ennen harjoitusta kirje, jossa kerrotaan tarkemmin jaettavista varusteista, aikataulusta ja ajo-ohjeesta. Maksuohjeet lähetetään osallistumismaksun suorittamista varten kurssilaiselle aikaisintaan 21 päivää ennen harjoitusta sähköpostitse tai e-kirjeenä. Osallistumisen peruuttaminen tätä ennen ei aiheuta kustannuksia.

Oulu, Hiukkavaara
Hiukanreitti 225
90650 Oulu

Kieli