Sotilasräjäyttäjän kurssi

Kesto 1 vrk
Paikkakunta Outokumpu
Ilmoittautumisaika 6.2.2019 - 21.4.2019

Kurssin jälkeen koulutettavat ymmärtävät räjähteiden käsittelyyn liittyvät turvallisuusmääräykset, sekä tunnistavat yleisimmät räjäytystyössä käytettävät siviiliräjähteet ja sytytysvälineet, ymmärtävät niiden turvallisen käsittelyn perusteet ja osaavat valmistaa yksinkertaisia panoksia kouluttajan johdolla.
Johtajien tulee osata selittää oppimansa asiat omalle joukolleen.

Koulutuksen aikana jatkuvaa arviointia, kokonaisuus arvioidaan hyväksytty/hylätty periaatteella. Koulutuspäivän hyväksytysti suorittaneet saavat todistuksen.

Reserviläisille. Kurssille valitaan osallistujat yhteistyössä PKALTSTO:n kanssa.

Suositeltavat esitiedot

Kurssi toteutetaan mikäli 15.04.2019 mennessä on ilmoittautunut ainakin 18 osallistujaa.

Varustus: Kypärä, kuulosuojaimet, silmäsuojat, suojahanskat, säänmukainen ulkoilmaan soveltuva työvaatetus.
Suojakypärät löytyvät koulutuksen pitäjältä.
Tarkka kurssiosoite ilmoitetaan kurssille valituille erikseen.
Puolustusvoimat maksaa kolmelle (3) kurssilaiselle kurssimaksun (100€) kurssilaisen sa-sijoitukseen perustuen (PKALTSTO:n päällikön päätös MO28109/18.12.2018)

Kurssimaksu kattaa koulutusmateriaali- ja muonituskustannukset.
Pv maksaa kolmelle kurssilaiselle osallistumismaksun SA-tehtävän perusteella (kurssilaisille ilmoitetaan kurssille hyväksymisilmoituksen yhteydessä) (PKALTSTO:n päällikön päätös MO28109/18.12.2018)

Outokumpu
Tarkka kurssiosoite ilmoitetaan kurssille valituille erikseen.
Tarkka kurssiosoite ilmoitetaan kurssille valituille erikseen. Outokumpu

Kieli

suomi