Sotilaspoliisi (SPOL) peruskurssi 1

Kesto 3 vrk
Paikkakunta Oulu
Ilmoittautumisaika 17.3.2019 mennessä

Kouluttaa reserviläisille valtakunnallisen MPK:n sotilaspoliisikoulutusohjelman SPOL PERUS 1 -kurssin mukaiset taidot.

Kurssi on kohdennettu ensisijaisesti Puolustusvoimien kutsumille paikallispataljoonaan sijoitetuille reserviläisille. Kurssille on mahdollisuus ilmoittautua myös MPK:n järjestelmän kautta. Pohjois-Pohjanmaan ja Kainuun aluetoimisto lähettää hyväksytyille VEH-kutsun. Kurssille otetaan mahdollisuuksien mukaan myös sijoitettuja tai sijoituskelpoisia suojaus-, vartio- ja sotilaspoliisikomppanioiden/joukkueiden reserviläisiä.

Suositeltavat esitiedot

Sisältö ja toteutus valtakunnallisen MPK:n sotilaspoliisikoulutusohjelman mukaisesti.
Reserviläisille jaetaan harjoituksessa tarvittava varustus. Muonitus järjestetään PV:n toimenpitein. Kurssille hyväksytään 24 koulutettavaa reserviläistä. Kurssista hyväksytään kaksi korvaavaa KH-vuorokautta.

Kurssi on osallistujille maksuton.

Oulu, Hiukkavaara, Ampumaradan paviljonki, MAPU-talo
Hiukanreitti 225
90650 Oulu

Kieli