Reserviläisjohtaja 2 osa 2

Kesto 2 vrk
Paikkakunta Oulu
Ilmoittautumisaika 10.3.2019 mennessä

Kurssin tavoitteena on tämän päivän reserviläisjohtajan johtamisvalmiuksien kehittäminen osana ryhmää tai organisaatiota.
- Johtaja tuntee joukon toimintakyvyn kannalta joukon ja ryhmän käyttäytymisen mallit ja ilmiöt
- Johtaja osaa soveltaa erilaisia menetelmiä ja malleja joukon johtamiseen erilaisissa tilanteissa
- Johtaja tuntee vastuunsa päätöksiä tehdessään ja käskyjä antaessaan
- Johtaja osaa tämän päivän toimintaympäristön vaikutukset joukon johtamisessa.

Reserviläisjohtaja 2 osa 1:n käyneille.

Suositeltavat esitiedot

Reserviläisjohtaja 2 on puolustusvoimien Pohjois-Pohjanmaan ja Kainuun aluetoimiston Maanpuolustuskoulutusyhdistykseltä tilaamaa johtamiskoulutusta, joka toteutetaan kahtena jaksona. Ensimmäinen jakso on 23.- 24.2. ja toinen jakso 30.- 31.3.2019.

Kurssin osanottajat kutsuu tilaaja, puolustusvoimien Pohjois-Pohjanmaan ja Kainuun aluetoimisto.

Majoitus järjestetään tupamajoituksena Hiukkavaarassa. Reserviläisille jaetaan tarvittava oppimateriaali. Varaa mukaasi henkilökohtaiset hygieniavälineet sekä henkilökohtainen, myös ulkona liikkumiseen soveltuva säänmukainen vaatetus. Harjoituksessa ei jaeta eikä käytetä sotilasvaatetusta.

Vapaaehtoisessa harjoituksessa reserviläisille maksetaan harjoituksesta päiväraha sekä matkakustannukset.

Maanpuolustuskoulutusyhdistykseltä tilattujen kurssien harjoitusvuorokaudet lasketaan reserviläisille kertausharjoitukseen rinnastettaviksi vuorokausiksi.

Harjoitus on vapaaehtoinen ja sen aikana syvennetään käytännön johtamisharjoitusten kautta osaamista syväjohtamisen toimintatapamalliin. Koulutus tapahtuu oppitunteina ja käytännön harjoituksina. Kouluttajina toimivat Puolustusvoimien hyväksymät MPK:n kouluttajareserviläiset.

Maksuton.

Oulu, Hiukkavaara, PPOHMKAIALTSTO:n luokka
Hiukanreitti 40
90650 Oulu