Tiedusteluharjoitus

Kesto 3 vrk
Paikkakunta Taivalkoski
Ilmoittautumisaika 27.1.2019 mennessä

Harjoitus on sotilaallisia valmiuksia palveleva, talviolosuhteisiin keskittyvä tiedustelukurssi. Kurssin tavoitteena on opettaa kurssilaisille tiedustelun perusteet niin, että he kurssin jälkeen osaavat tähystystiedustelun ja oman toiminnan suojaamisen talviolosuhteissa. Tärkeimpänä tavoitteena on kehittää yksittäisen taistelijan taitojen myötä partion ja ryhmän toimintaa. Lisäksi tavoitteena on perehdyttää joukko hiihtäen tapahtuvan kohtuullisen vaativan siirtymisen menestykselliseen läpivientiin arktisissa olosuhteissa toimintakykynsä säilyttäen.

Varusmiespalveluksen ja naisten vapaaehtoisen asepalveluksen suorittaneille tiedustelukoulutuksesta kiinnostuneille reserviläisille.

Suositeltavat esitiedot

Kurssilaiset ilmoittautuvat Hiukkavaaran ampumaradan paviljongilla (Hiukanreitti 225, 90650 Oulu) perjantaina 15.2. klo 17.00 mennessä. Osa osallistujista siirtyy Maijanlammen harjoitusalueelle 15.2. aamupäivällä. Harjoitustoiminta käynnistyy Maijanlammella lauantaina 16.2. klo 08.00. Osallistujilta edellytetään omat ruoanvalmistusvälineet sekä majoitus- ja peseytymisvälineet.

Taivalkoski, Maijanlampi Taivalkoski

Kieli

Suomi

Kysy lisätietoja