Taisteluensiavun peruskurssi

Kesto 2,0 vrk
Paikkakunta Oulu
Ilmoittautumisaika 10.2.2019 mennessä

Kurssin tavoitteena on, että koulutettavat tuntevat jokaisen taistelijan taisteluensiavun periaatteet ja niiden soveltamisen jokaisen taistelijan ensiapuvälineitä hyödyntäen.

Koulutettavat:
- osaavat kaikissa olosuhteissa hengenvaarallisen raajaverenvuodon tyrehdyttämisen sekä verenvuotoshokin ehkäisyn (cABC)
- osaavat haavoittuneen lämpimänä pidon
- osaavat hätäsiirrot
- tuntevat oikean toiminnan haavoittumistilanteessa ja tuntevat toiminnan vihollistulen alla
- tuntevat psyykkisen ensiavun perusteet

Kurssi soveltuu kaikille kiinnostuneille sijoituksesta tai tehtävästä riippumatta. Kurssi soveltuu myös aiemmin lääkintäkoulutetuille, jotka haluavat päivittää osaamistaan. Kurssin opeista on hyötyä myös siviilissä. Kurssista myönnetään kaksi (2) korvaavaa KH-vuorokautta.

Suositeltavat esitiedot

Tämä kurssi on ensimmäinen osa taisteluensiavun koulutuskokonaisuutta. Kurssin suorittamisen jälkeen on mahdollisuus jatkaa Taistelupelastaja 1 ja Taistelupelastaja 2 -kursseille.

Kurssi on osallistujille maksuton.

Oulu, Hiukkavaara, Ampumaradan paviljonki ja ympäristö
Hiukanreitti 225
90650 Oulu

Kieli