Taistelupelastaja 1 -kurssi

Kesto 2 vrk
Paikkakunta Oulu
Ilmoittautumisaika 11.2.2019 mennessä

Kurssin tavoitteena on, että koulutettavat tuntevat taistelupelastajan tehtävät ja osaavat antaa henkeä pelastavan ensiavun taistelupelastajan välinein.

Koulutettavat:
- HALLITSEVAT kiristyssiteen ja ensisiteen käytön
- OSAAVAT haavoittuneen lämpimänä pidon
- OSAAVAT hätäsiirrot
- OSAAVAT potilasluokittelun perusteet
- OSAAVAT oikean toiminnan haavoittumistilanteessa ja osaavat toiminnan vihollistulen alla
- OSAAVAT antaa psyykkistä ensiapua
- TUNTEVAT raportoinnin perusteet (MIST)
- TUNTEVAT lääkitsemisen ja evakuoinnin perusteet
- TUNTEVAT paineilmarinnan purkamisen

Kurssi soveltuu Taisteluensiavun perusteet -kurssin käyneille tai vastaavat taidot hallitse-ville taistelupelastajan tehtävästä tai taidoista kiinnostuneille. Kurssista myönnetään kaksi (2) korvaavaa KH-vuorokautta.

Suositeltavat esitiedot

Tämä kurssi on toinen osa taisteluensiavun koulutuskokonaisuutta. Ennen kurssille tuloa pitää olla käytynä Taisteluensiavun perusteet –kurssi tai hallita vastaavat asiat (cABC). Kurssin suorittamisen jälkeen on mahdollisuus jatkaa Taistelupelastaja 2 -kurssille. Taistelupelastaja 1 ja 2 kurssit antavat valmiuden osallistua Taisteluensiavun kouluttajakurssille.

Kurssi on osallistujille maksuton.

Oulu, Hiukkavaara, Ampumaradan paviljonki ja ympäristö
Hiukanreitti 225
90650 Oulu

Kieli