Talvitoimintakurssi

Kesto 3 vrk
Paikkakunta Tikkakoski
Ilmoittautumisaika 14.12.2018 - 8.2.2019

Kurssin jälkeen kurssilainen tuntee talvitoiminnan perusteet. Hallitsee/tuntee suksilla liikkumisen perusteet, ahkion vetämisen, lämpimänä pysymisen, leiriytymisen talvioloissa, tulen tekemisen, tilapäismajoitteen rakentamisen ja siinä yöpymisen, pimeänäkölaitteiden periaatteet.

KSALTSTO:n valitsemille reserviläisille. Hyvä fyysinen kunto. Selviytyminen ulkona kaksi yötä.
Soveltuvat jatkokoulutukset ja tapahtumat kurssin jälkeen: Talvitiedustelukurssit ja talvijotokset.
HUOM ! Reserviläinen, joka et ole saanut kutsua tälle kurssille, mutta tunnet mielenkiintoa osallistua kurssille, niin voit ilmoittautua tälle kurssille MPK:n tietojenhallintajärjestelmässä.
MPK:n Tikkakosken koulutuspaikka esittää sinua kurssille, mikäli kurssilla on tilaa. KSALTSTO tekee päätöksen oikeudestasi osallistua.

Suositeltavat esitiedot

Kurssin ensimmäinen ilta sisältää suksilla liikkumisen sekä tukikohdan rakentamisen. Toisena päivänä ohjelmassa on hiihtotekniikan ja -välineiden käyttö sekä huolto, ahkion vetäminen sekä suksilla siirtymismuodot. Lisäksi tutustutaan pimeänäkölaitteisiin ja niiden käyttöön sekä fysiologiseen toimintaan kylmissä olosuhteissa. Toisena yönä toteutetaan yötiedustelua. Viimeisenä päivänä opetellaan tilapäismajoite, tulenteko sekä muita talvitoiminnan perusteita.

Ilmasotakoulu
Luonetjärventie 135