Sissiradistikurssi

Ajankohta 29.3.2019 - 31.3.2019
Paikkakunta Oulu
Ilmoittautumisaika 10.3.2019 mennessä

Kurssin tavoitteena on kertauttaa koulutettaville sissiradistin tehtävien vaatimat perustaidot ja kalusto, sekä luoda pohjatiedot ja innostus omatoimiseen harjoitteluun. Kurssi myös valmentaa koulutettavia mahdollisiin tuleviin kertausharjoituksiin.

Kurssin jälkeen koulutettava:
- TIETÄÄ LV641 digitaalisen kenttäradion eri hf- antennien käyttöön liittyvät edut ja haitat sissiradistitoiminnassa sekä LV641 kaluston tarjoamat eri viestintämuodot, sekä M/18 viestin tuomat muutokset toimintaan.
- TUNTEE käytössä olevan kenttäradio LV641:n sanomalaite ja sähkötysviestityskäytännöt sekä elektronisen suojautumisen perusteet.
- HALLITSEE sissiradistin tehtäviin ja viestintään liittyvän kaluston käytön, sähkötystaidon perustason, sekä viestien ja viestiasiakirjojen käsittelyn.

Kurssilla järjestetään myös pistooliammunta.

Rajavartiolaitoksen tai puolustusvoimien sissiradistikoulutuksen saaneet reserviläiset.

Suositeltavat esitiedot

Kurssi on osallistujille maksuton ja siitä myönnetään kaksi (2) korvaavaa kertausharjoitusvuorokautta.

Kurssi on osallistujille maksuton.

Oulu, Hiukkavaara, Ampumaradan paviljonki
Hiukanreitti 225
90650 Oulu

Kieli