Varautumisen erikoiskurssi 7

Kesto
Paikkakunta Tikkakoski
Ilmoittautumisaika

Kurssin tavoitteena on vuorovaikutuksen keinoin tarjota osallistujille tukea, lisätietoa ja parhaita käytäntöjä varautumiskoulutuksen järjestämisestä liittyen erityisesti kuntien ja kaupunkien varautumiseen. Kurssin jälkeen osallistujien tulee tuntea kuntien ja kaupunkien varautumisen pääperiaatteet ja sitä tukevat vapaaehtoisten ja järjestöjen käyttömahdollisuudet. Kurssilla annetaan tietoa parhaista käytänteistä ja MPK:n käytöstä varautumiskoulutuksessa ml. Kotiseutuharjoitukset. Alueellinen verkottuminen on myös yksi tärkeä kurssin tavoite.

Kurssin kohderyhmänä on erityisesti MPK:n toteuttaman koulutusverkostohankkeen alueellisten yhteistyöryhmien (KOVER) edustajat, MPK:n ja sen jäsenjärjestöjen valtakunnallinen ja alueellinen johto ja varautumiskouluttajat sekä Keski-Suomen kuntien ja kaupunkien keskeisin viranhaltijajohto.

Suositeltavat esitiedot

Varautumisen erikoiskurssi on valtakunnallista erikoistason varautumisen kouluttajakoulutusta, jossa keskitytään vapaaehtoisten (4.sektori) ja järjestöjen (3.sektori) käyttöön kuntien ja kaupunkien varautumisessa, sekä MPK:n käyttömahdollisuuksiin kouluttajana. Koulutus on osallistujille maksutonta.

Ilmasotakoulu
Viestitie 7