Psyykkisen toimintakyvyn kurssi

Paikkakunta OULU
Ilmoittautumisaika 13.1.2019 mennessä

Kurssin käytyään koulutettava:
- tuntee psyykkisen terveyden ja toimintakyvyn ulottuvuudet
- tuntee psyykkisen kriisin ja trauman käsitteet
- tuntee taistelustressin ja taisteluväsymyksen merkityksen yksittäisen taistelijan toimintakykyyn
- osaa soveltaa yksinkertaisia stressinhallintaharjoituksia
- osaa psyykkisen ensiavun perusteet

Kurssi soveltuu kaikille yli 18-vuotiaille psyykkisestä toimintakyvystä kiinnostuneille. Suoritettu varusmiespalvelus on eduksi, mutta ei edellytys kurssin suorittamiseen.

Suositeltavat esitiedot

Kurssi koostuu oppitunneista, ryhmätyöskentelystä sekä psyykkisen ensiavun ja stressinhallinnan käytännön harjoituksista. Halutessaan kurssilaisilla on mahdollisuus osallistua yksilölliseen psyykkisen hyvinvoinnin ja toimintakyvyn kartoitukseen, joka suoritetaan ennen kurssia täytettävänä sähköisenä kyselynä. Kyselystä annetaan yksilöllinen kirjallinen palaute kurssin aikana.

Kurssille tulee varata oppituntivarustus, muistiinpanovälineet sekä kevyeen sisä- ja ulkoliikkumiseen sopiva vaatetus.

Kurssinjohtajana toimii terveydenhuollon ammattihenkilö, jolla on kokemusta aikuisten mielenterveystyöstä sekä kriisi- ja traumatyöstä.

MPK:n sitoutuneille maksuton, muille 25€.

Oulu, Hiukkavaara, ampumaradan paviljonki
Hiukanreitti 225
90650 OULU

Kieli