SRA-ampujan kurssi, teoriaosuus

Aika 9.00
Paikkakunta KAJAANI
Ilmoittautumisaika 24.2.2019 mennessä

Kurssi sisältää teoriakoulutuksen ja -kokeen, ampumakoe ei kuulu tämän kurssin ohjelmaan.
Kurssin teoriakokeen ja käytännönkokeen hyväksyttävästi suorittanut henkilö saa SRA AMPUJA kortin, joka antaa valtuudet osallistua SRA ammunta harjoituksiin ja kilpailuihin. SRA kortin saamisen edellytyksenä on kuuluminen johonkin Reserviläisyhdistykseen. Puolustusvoimat myöntää osallistujille yhden rinnasteisen kertausharjoituspäivän.

Niille henkilöille jotka ovat kiinnostuneita Sovelletusta (toiminnallisesta) Reserviläisammunnasta. SRA ammunnassa ammutaan kaikilla reserviläisaseilla eli kiväärillä, pistoolilla ja haulikolla. Harrastukseen mukaan pääsemisen edellytyksenä on hyväksytysti suoritettu SRA turvallisen ampujan kurssi eli SRA AMPUJA kortti. Lisäksi SRA AMPUJA kortin saaminen edellyttää kuulumista johonkin Reserviläisyhdistykseen. Ellet kuulu vielä Reserviläisyhdistykseen, on siihen hyvä liittyä ennen kurssille tulemista. Tarkista sinua lähinnä oleva yhdistyksesi www-osoitteesta: http://www.reservilaisliitto.fi/liitto/piirit_ja_jasenyhdistykset/yhdistyslista

Suositeltavat esitiedot

SRA turvallisen ampujan kurssi sisältää teoriakoulutuksen sekä käytännön aseharjoittelua sekä käytännön ampumakokeen. SRA ampujakortin saamiseksi on molemmat osuudet suoritettava hyväksytysti. Käytännön ampumakoe tulee suorittaa hyväksyttävästi 6 kuukauden sisällä hyväksyttävästi suoritetusta teoriakokeesta. Ennen kurssin alkua pyydämme osallistujia tutustumaan hyvissä ajoin SRA sääntöversioon 6.2 joka löytyy osoitteesta http://www.lipas.net/sra/lataus/SRA_6_2.pdf Teoriakokeen kysymykset sisältyvät pääosin tähän sääntöön sekä annettavaan teoriakoulutukseen.
Kurssilaisille tarjotaan lounas.

Kainuun prikaati. Opastaulut pääportilta.
Prikaatintie 97
87500 KAJAANI